  • Data: 2010-04-10 18:45:31
    Temat: Re: "Procedury"...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Andrzej Adam Filip" l...@c...huge.strangled.net

    > Aloszyn wyjaśnił, że grupa kierowania lotami na lotniskach wojskowych
    > to odpowiednik kontroli lotów na lotniskach cywilnych. - Dla
    > lotnictwa wojskowego wykonywanie poleceń grupy kierowania lotami jest
    > obowiązkowe. Dla lotnictwa cywilnego jej polecenia mają charakter
    > rekomendacji - wskazał.
    > </cytat>

    Piloci wiedzieli o tym, czego na lotnisku brakuje do lądowania bez
    widoczności i zapewne nie mieli ochoty na ignorowanie poleceń kontrolerów.

    Niby żadna to dla mnie władza -- jadący z przeciwnej strony, który
    mrugając swoimi światłami pokaże mi, że jadę bez włączonych swoich,
    ale trzeba upaść na głowę, aby zignorować takie ,,polecenie''.

    Samolot mógł podchodzić do lądowania na swoje ryzyko -- kto ryzykuje, ten
    czasami traci zbyt wiele. Na innych lotniskach można było lądować bezpiecznie.

    Jest taki dowcip:

    -- Hej, ty, w zielonym!!!
    -- Ja?
    -- Tak, ty!!!
    -- Nie jesteśmy na ty.
    -- Kolego...
    -- Jaki ja dla ciebie kolega?
    -- Proszę pana...
    -- Spadaj...
    -- Szanowny Panie!
    -- Słucham.
    -- Czy Szanowny Pan widzi tego chłystka odjeżdżającego skuterem?
    -- Tak...
    -- Gdy byliśmy przy ,,kolego'', kradł Szanownemu Panu portfel...
    A przy ,,zielonym'', przymierzał się do kieszenie Szanownego Pana...

    Samolot rozbił się w czasie próby ponownego podchodzenie po nietrafieniu
    na pas startowy. Trafił na drzewo zamiast na pas -- w chwili rozpoczynania
    rutynowego manewru, celem którego miało być ponowne podejście do lądowania...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'