  • Data: 2010-04-10 19:38:00
    Temat: Re: "Procedury"...
    Od: Mithos <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > ZTCW kapitan to pierwszy po Bogu na pokładzie statku czy samolotu.
    > Nie wiem, jak z okrętami i samolotami wojskowymi, zwłaszcza w czasie
    > wojny -- może tam jest inaczej, ale to był samolot cywilny, czas
    > pokoju itd.

    Samolot cywilny z wojskowym pilotem.
    To tylko teoria, że pilot miał tam coś do powiedzenia, bo gdyby nie
    posłuchał tego co mu zasugerowano to byłby koniec jego kariery. Wolał
    więc próbować lądować.

    > Warto prześledzić inne wypadki lotnicze polskich samolotów.
    > Zwłaszcza dużych samolotów -- na przykład lądowanie w lesie
    > kabackim, gdzie pilotowi sugerowano lądowanie na lotniskach
    > zastępczych. Nawet w czasie komunizmu żadne lotnisko (także
    > najtajniejsze) nie mogło odmówić przyjęcia płonącego samolotu,
    > wiec decyzja o lądowaniu na Okęciu była porażką decyzyjną za
    > którą zapłacili nie tylko piloci.

    W wojsku nie ma demokracji.

    > Tak więc może nie warto mówić przedwcześnie o wypadku,
    > ale pomyśleć o tym, czy to nie była zbrodnia? (załogi
    > czy pasażerów -- to inna sprawa)

    Moim zdaniem cała odpowiedzialność spadnie na pilota. Z oczywistych
    względów nie powinien on był lądować na tym lotnisku, skoro np.
    zawrócono z niego wojskowy samolot, widoczność była zerowa, a samo
    lotnisko dosyć kiepskie (o samym samolocie nie wspominając).
    A to, że dostał propozycję nie do odrzucenia w stylu "masz wylądować",
    nie będzie tu miało znaczenia. Pilot się już nie będzie mógł bronić, a
    przecież nie ma dowodów, że ktoś mu kazał lądować. Formalnie to on
    decydował, a że praktycznie nie miał nic do powiedzenia to już można
    tylko domniemywać.

    --
    Mithos