    From: SzerszeN <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo spółdzielcze - jak pozbawić kasy obcych?
    Date: Thu, 02 Jun 2005 12:47:45 +0200

    Artur Ch. napisał(a):

    > Na jakiej podstawie ktokolwiek ma odbierać przywilej decydowania o tym
    > gdzie wydaje swoje pieniądze?

    na podstawie wspolnoty, kupujac mieszkanie w bloku godzi sie na pewne
    udogodnienia (remonty robi spoldzielnia) oraz rezygnuje z pewnych praw
    typu wybor firmy itp,
    nie wiem jak jest, gdybam sobie tak na logike, bo raczej nie wyobrazam
    sobie aby np jedna osoba ze 100 mieszkaniowego bloku, blokowala remont
    cieknacego dachu, bo nie zgadza sie na koszt remontu albo firme ktora ma
    go wykonac

    > Automatycznie się godzi? W którym momencie? W chwili podpisania Aktu
    > Notarialnego?

    dokladnie tak, w chwili zakupu mieszkania w bloku, cudzym bloku, bo
    przeciez nie swoim, wykupuje tylko jedna czesc z wielu

    > Skąd wniosek że cudzego?

    a swojego?
    kupil caly blok i grunt pod nim czy moze tylko skromna dzialeczke i
    jedno z dziesiatek mieszkan

    > Przecież nie dostał mieszkania w prezencie tylko za niego zapłacił
    > odpowiednią kwotę.

    no lwasnie, kupil mieszkanie w bloku, natomiast nie jest czlonkiem
    spoldzielni, wiec dlaczego spoldzielnia ma refundowac mu koszty
    remontow, oraz dlaczego ma miec jakikolwiek wplyw na poczynania
    spoldzielni, skoro nie jest jej czlonkiem i nie ma zadnych udzialow w
    tym interesie??