    From: Kira <c...@-...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo pracy a kwestie rekrutacji
    Date: Mon, 26 Sep 2005 11:33:22 +0200

    Re to: Johnson [Mon, 26 Sep 2005 11:09:00 +0200]:

    > A jak brzmi powództwo, tak z ciekawości ...

    Moze cos sobie wywnioskujesz, bo ja w sumie tez nie wiem ;)

    dgptj5$bq7$...@a...news.tpi.pl
    "Przedstawiłem zestawienie kosztów podróży na rozmowę i jednocześnie
    pewne wątpliwości odnośnie respektowania pewnych aspektów prawa przez
    potencjalnego pracodawcę."

    dgrlpp$okn$...@a...news.tpi.pl
    " 1. Nie uprzedzono mnie o tym, że rozmowa będzie składała się
    rozmowy przez telefon z centralą w USA i nie byłem na to przygotowany.
    Nie mam prawa czuć się z tym źle jako obywatel? Zadałem sobie pytanie,
    czy jakieś prawo reguluje takie kwestie.
    2. W związku z takim podejściem firmy do kwestii językowych - zadałem
    sobie pytanie o samo ogłoszenie o pracę (po angielsku) - czy nie łamie
    Ustawy o języku polskim.
    Firma trochę się przestraszyła - zaoferowali zwrot kosztów podróży,
    po drugie - nowe ogłoszenie wydrukowali już po polsku. Jednorazowo co
    prawda, bo po miesiącu znów wrócili do wesji angielskiej..."

    dgto2l$8fh$...@a...news.tpi.pl
    "Rozważam też zadanie sobie pytania, czy polski obywatel w swoim
    kraju MUSI znać język obcy, żeby PRACOWAĆ. Czy to nie jest przypadkiem
    DYSKRYMINACJA ze względu na narodowość lub pochodzenie etniczne? Skoro
    na terenie RP należy znać język obcy, by móc pracować, to PAŃSTWO
    powinno stworzyć obywatelom warunki opanowania tego języka...
    Na rozmowie kwalifikacyjnej był ze mną gość, który kiedy zorientował
    się, że rozmowa będzie po angielsku, bardzo się speszył i zaczął
    narzekać..."

    W ogole polecam poczytanie sobie tego pana, niemalze dobija juz
    do poziomu Buzdygana :) Tylko o przetwarzanie sie jeszcze nie
    zdazyl zaczac czepiac, ale pewnie niedlugo... ;)

    Kira