    From: Johnson <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pralnia nie uprała, ale kasę chcą :-(
    Date: Wed, 01 Apr 2009 22:05:23 +0200

    Gan pisze:

    > Właśnie przytoczyłem uzasadnienie w którym jest mowa o tym, że jest to umowa
    > rezultatu - dla mnie jest to prawidłowe uzasadnienie.

    To jest żadne uzasadnienie.

    > Znajomy sędzia mówił mi też jak w praktyce rozstrzyga się czy dana umowa jest
    zleceniem czy
    > dziełem - przy dziele do osiągnięcia jest rezultat, który może mieć wady
    > (obiektywnie).

    A założymy że twój znajomy udziela rad (sędziowie nie mogą, ale co tam)
    i udzieli ci obiektywnie głupiej rady, to przecież rezultat czyli ta
    porada też ma wady obiektywnie i to niby miałaby być umowa o dzieło ?

    > Przy zleceniu nnatomiasty mamy do czynienia ze starannym działaniem - np szkolenie
    z języka angielskiego - lektor może nawet na
    > rzęsach stanąć ale nie zagwarantuje, że uczeń się nauczy.

    Zlecenie to na pewno nie jest, bo nauczanie angielskiego nie jest
    wykonywaniem czynności prawnych. Ale rozumie że chodzi o świadczenie
    usług do których stosuje sie przepisy umowy zlecenia. Ale co to ma do
    rzeczy?

    Pralnia oferuje usługę prania, a nie wypranie.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars