  • Data: 2009-04-03 06:16:33
    Temat: Re: Pralnia nie uprała, ale kasę chcą :-(
    Od: "Gan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W moim podręczniku prawa rzymskiego na pewno jest inaczej :)

    Być może, gratuluję pamięci :) - ja nie opamiętam co było na ten temat w
    podręczniku od Rzymu. Sprawdzę później. Ale oni chyba inaczej w ogóle
    klasyfikowali rzeczy (res corporales i res incorporales? czy jakoś tak)

    > Widzę że różnimy się co do tego:
    > ja rezultat <> dzieło
    > ty rezultat = dzieło

    nie - chodziło mi o ten konkretny przykład tylko, jednak sądy tęz gdy
    rozstrzygają czy coś jest umową o dzieło wskazują jako przesłankę do
    rozstrzygnięia czy elementem umowy był rezultat (nie tylko w tym jednym
    orzeczeniu o którym się spieraliśmy)

    > To co wyżej, czyli jak stwierdzisz że jest to umowa rezultatu nie możesz
    > przesadzać że jest to umowa o dzieło.

    OK

    > No zgadzam się. Tylko że ja twierdzę że z pralnią to nie jest umowa
    > rezultatu :)

    Jak mówię proszę mi wywabić tę plamę? :) Wg mnie jest :)

    > Mogę sie umówić o rezultat, ale mogę sie umówić również o staranne
    > działanie.
    O.K.
    >Powiedz mi mi jaki będzie rezultat jak sie umówię na przegląd samochodu?
    No ale przegląd to jednak coś innego niż naprawa

    > I nie jest prawdą że w umowie o świadczenie usług do której się stosuje
    > umowę zlecenia zawsze przysługuje pełne wynagrodzenie.
    > Należy się wynagrodzenie odpowiadające wykonanej pracy (art. 735 §2 kc)

    OK