  • Data: 2009-04-01 19:56:52
    Temat: Re: Pralnia nie uprała, ale kasę chcą :-(
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gan pisze:

    > Rzecz?? A z czego to niby wynika?

    Z istoty dzieła? Z prawa rzymskiego? Dokładnie już nie pamiętam.

    > A utwór?

    Napisałem zasadniczo. A od zasady są wyjątki. Ale z tym utworem to też
    nie zawsze.

    > A jak będę chciał, żeby ktoś mi skosił trawnik to gdzie tu będzie ta odrębna rzecz?

    Nie będzie i dlatego to nie będzie umowa o dzieło,z uwagi na brak dzieła.

    > A jak będę chciał, żeby ktoś mi skręcił długopis to gdzie ten odrębny byt?

    Masz kila rzeczy (części) a potem jedną będąca odrębnym bytem od tych
    części.

    > W umowie o dzieło chodzi o rezultat a nie powstanie nowej rzeczy.

    Pomiajacjuc juz że umowa o dzieło nie jest jedyneą umową rezultatu to to
    czy cos jest umową rezutatu nie przesądza o tym, że to coś jest umową o
    dzieło.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars