eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPralnia nie uprała, ale kasę chcą :-(Re: Pralnia nie uprała, ale kasę chcą :-(
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pralnia nie uprała, ale kasę chcą :-(
    Date: Tue, 31 Mar 2009 19:41:27 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 38
    Message-ID: <gqtkks$bs8$1@news.onet.pl>
    References: <gqt0qm$k1v$1@inews.gazeta.pl> <gqt41a$plt$1@news.onet.pl>
    <gqt7so$66g$1@news.onet.pl> <gqt8ub$99l$1@news.onet.pl>
    <gqt9g1$at6$1@news.onet.pl> <gqtbkc$h25$1@news.onet.pl>
    <gqtc9b$j45$1@news.onet.pl> <gqte1r$ooc$1@news.onet.pl>
    <gqtel5$qee$1@news.onet.pl> <gqtg35$ugl$1@news.onet.pl>
    <gqthji$er8$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello089079103215.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1238521308 12168 89.79.103.215 (31 Mar 2009 17:41:48 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 31 Mar 2009 17:41:48 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MIMEOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:582901
    [ ukryj nagłówki ]

    witek wyskrobał(a):
    > A dlaczego?

    A bo art. 355 par. 2 KC. Na ogół to o czym pisze jest weryfikowalne na
    podstawie obowiązujących przepisów prawa.

    > Jak malarz ci maluje mieszkanie, to umawiasz się na efekt czy staranne
    > machanie pędzlem.
    > Jak przychodzi facet naprawić kuchenkę, to płacisz mu za naprawienie
    > kuchenki, czy za to, że się starał, ale mu nie wyszło.

    Zależy od konkretnej sytuacji. Można i o jedno i o drugie się umówić.

    >> Przedsiębiorca nie jest czarodziejem i jak się nie da
    >> plamy usunąć standardowymi środkami, które się stosuje w pralniach...
    >
    > ... to się nie podejmuje roboty.

    A nie jesteś za surowy przypadkiem? Sporo usług jest na tyle
    skomplikowanych, że nie ma gwarancji rezultatu i przedsiębiorca też nie ma
    pojęcia czy się uda np. specjalistyczna naprawa sprzętu elektronicznego -
    nie mam tu na myśli oczywistej wymiany jakiejś części ale np. usunięcie
    jakiejś nietypowej usterki. Podobnie jest np. z leczeniem i lekarzami.
    Wyleczyć z kataru potrafi każdy lekarz bez obawy o rezultat, ale wyniku
    leczenia jakiejś skomplikowanej choroby nikt nie zagwarntuje.

    > I nie widzę problemu.
    > Facet w pralni odpowie, że się w takim razie nie podejmuje.

    No właśnie. Jaki z tego wniosek? Że gdyby pralnia gwarantowała rezultat, to
    facet nie widziałby problemu z taką umową. I jak weźmiesz X pralni, to
    prawdopodobnie w większości usłyszysz to samo. Podsumowując, dziwny byłby
    sąd, który by uznał, że większość (standardowo, najczęściej itd.) "umów
    prania" to umowy przewidujące w swej treści usunięcie wszystkich plam.

    --
    .B:artek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1