    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Potrącenie za wypłate wypłaty
    Date: Fri, 01 Aug 2008 11:25:01 +0200

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 11:08
    > (autor Liwiusz
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g6ujpk$ssh$1@news.onet.pl>):
    >
    > Ależ pewnie masz rację. Ja tylko skomentowałem, że to chore.

    Czy ja wiem... Jest to naturalne. Gotówka jest pieniądzem, wszystko
    inne to tylko dobrowolne ustalenia. Jestem raczej przeciwny przenoszeniu
    wszystkich operacji do banków. Utrudnia to istnienie szarej strefy, a
    jak wiadomo, istnieje szarej strefy jest niezbędne do zdrowego rozwoju
    gospodarki w tak zaawansowanym fiskalnie państwie jak Polska. Wystarczy
    sobie wyobrazić, o ile zwolniłaby gospodarka, gdyby z dnia na dzień
    chciano zalegalizować wszystkie transakcje pieniężne (od wynagrodzeń
    wypłaconych "pod stołem", po darowizny pieniężne na 100zł, z którymi
    należy latać do urzędu i przynajmniej składać druk PCC-3).

    > No i słusznie. Za moją kasę se żerą i jeszcze mam płacić za ich fanaberie
    > dostarczania do domu? Jak lubią listonosza, to niech se założą w Banku
    > Pocztowym i będą mieli po staremu.

    Wiesz, emeryt też powinien mieć wybór, czy chce pieniądze na konto,
    czy ma mu je przynieść listonosz, czy też chce je odebrać w kasie
    zakładu. I to nie jest wina emeryta, że żyje za Twoje pieniądze. W
    normalnym systemie żyłby za to, co zaoszczędził. A że mamy socjalizm, to
    walczymy dzielnie z problemami nie występującymi w żadnym innym
    normalnym ustroju. Tylko czy jest sens walczyć, zamiast wprowadzić
    normalny system? Wtedy byłoby Ci wszystko jedno, czy emeryt swoje
    pieniądze dostanie przelewem, czy rakietą do domu.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz