eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPolicja z Lubina JUŻ "minęła się z prawdą"? [Postępy "wiarygodności" policji] › Re: Policja z Lubina JUŻ "minęła się z prawdą"? [Postępy "wiarygodności" policji]
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Policja z Lubina JUŻ "minęła się z prawdą"? [Postępy
    "wiarygodności" policji]
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <3...@4...net>
    <6116883e$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <1mvq5zgoavxko$.1t1lb6tuxr06s$.dlg@40tude.net>
    <6116c557$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    <p9hbc7fzrpci.2yysfra0x4ej$.dlg@40tude.net>
    <61199681$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <9opa8pdj26e7.f7738cl6x0me$.dlg@40tude.net>
    <611a1a47$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <611fa0bb$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Fri, 20 Aug 2021 16:12:43 +0200

    On Fri, 20 Aug 2021 14:31:54 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Karetka jest systemowa, jak działa w systemie. To coś jak z bronią
    > palną. Służbowa, to ta, co Ci ją państwo dała. Taki sam pistolet, ale
    > prywatny może być do celów ochrony osobistej, ale i do celu sportowego
    > albo kolekcjonerskiego. Yo ten sam pistolet.

    No ale wyciales co sam pisales, ze rozne podmioty maja karetki,
    zglaszaja do systemu, i maja tez rezerwowe na czas niedostepnosci tej
    systemowej.
    Czyli jak rozumiem - maja np 5 karetek, a 4 jezdza dla "systemu" i
    pieniadze za to biora. A piata moze robic inne zadania ... to nie musi
    byc konkretna piata :-)

    > Szpital może mieć swoje karetki, ale przeważnie wynajmuje je z
    > zewnętrznej firmy. Czasem z tej samej, co ma karetki systemowe. Ale z
    > prawnego punktu widzenia to nie są wówczas karetki systemowe.

    No widzisz - czyli karetka moze byc raz "w systemie", a innym razem
    trupy przewozic :-)

    > U ustawie o imprezach masowych. Ale jest potrzebne zabezpieczenie
    > medyczne. Wiele firm zajmujących się takimi usługami ma pojazdy
    > karetkopodobne, bo to wygląda bardziej "profesjonalnie". Czasem usługę
    > świadczy ta sama firma, co ma systemowe karetki i jedzie takim samym
    > pojazdem.

    No ale jesli ustawa wymaga "karetki", to odpowiednio wyposazona
    karetka musi stac.
    Mowisz, ze moze byc to pojazd karetkopodobny?

    > W praktyce, to czasem i tak to wygląda. Stąd pisałem o tym doświadczonym
    > policjancie. Od wstępnych ustaleń wiele zależy.

    Ja tam pije do tego, ze policjant nie lekarz, wiec nawet nie moze
    zgonu stwierdzic. Wiec mamy zaledwie podejrzenie zgonu :-P

    > W śledztwie powołuje biegłego Prokurator. W dochodzeniu policjant. W
    > pr5aktyce, to sie to po prost telefonicznie uzgadnia. Konieczny biegł
    > jedzie, a papiery się robi później.

    No ale bieglego przy podejrzeniu zabojstwa to moze policja powolac,
    czy to juz sledztwo dla prokuratora, a nie sprawa dla policji?

    J.