eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPolicja z Lubina JUŻ "minęła się z prawdą"? [Postępy "wiarygodności" policji] › Re: Policja z Lubina JUŻ "minęła się z prawdą"? [Postępy "wiarygodności" policji]
  • Data: 2021-08-20 14:31:54
    Temat: Re: Policja z Lubina JUŻ "minęła się z prawdą"? [Postępy "wiarygodności" policji]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.08.2021 o 11:24, J.F pisze:
    > No, a jak ten podstawowy naprawia, a zapasowy realizuje zlecenia
    > systemu, to "firma" moze uzyc podstawowego do innych celow ...

    Karetka jest systemowa, jak działa w systemie. To coś jak z bronią
    palną. Służbowa, to ta, co Ci ją państwo dała. Taki sam pistolet, ale
    prywatny może być do celów ochrony osobistej, ale i do celu sportowego
    albo kolekcjonerskiego. Yo ten sam pistolet.

    > Mnie tam o te szpitalne chodzilo ... ale w Katowicach to moga byc
    > jeszcze inne :-)

    Szpital może mieć swoje karetki, ale przeważnie wynajmuje je z
    zewnętrznej firmy. Czasem z tej samej, co ma karetki systemowe. Ale z
    prawnego punktu widzenia to nie są wówczas karetki systemowe.

    > Wow.
    > I sa w nich lekarze, czy tylko ratownicy, czy ... policjanci lepiej
    > przeszkoleni ?

    To zależy, kto siedzi. Część policjantów ma szkolenia KPP. Sporadycznie
    może się jakiś ratownik pojawić. Jak przyjeżdżają na zabezpieczenie
    medyczne, to przyjeżdża pielęgniarka. W Straży Granicznej przyjeżdża
    lekarz, bo mają izbę chorych i lekarzy na etatach.

    > Cos mi chodzi po glowie, ze gdzies tam sie wymaga karetki na
    > imprezach.

    U ustawie o imprezach masowych. Ale jest potrzebne zabezpieczenie
    medyczne. Wiele firm zajmujących się takimi usługami ma pojazdy
    karetkopodobne, bo to wygląda bardziej "profesjonalnie". Czasem usługę
    świadczy ta sama firma, co ma systemowe karetki i jedzie takim samym
    pojazdem.

    > "jest podejrzany o smierc" :-)

    W praktyce, to czasem i tak to wygląda. Stąd pisałem o tym doświadczonym
    policjancie. Od wstępnych ustaleń wiele zależy.
    > A to pytam o jedno i drugie.

    W śledztwie powołuje biegłego Prokurator. W dochodzeniu policjant. W
    pr5aktyce, to sie to po prost telefonicznie uzgadnia. Konieczny biegł
    jedzie, a papiery się robi później.

    --
    Robert Tomasik