eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPogrzeb na cmentarzu › Re: Pogrzeb na cmentarzu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news2.arglkargh.de!news.mixmin.net!aioe.org!peer02.ams4!p
    eer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-
    exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTE
    D!not-for-mail
    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Subject: Re: Pogrzeb na cmentarzu
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Organization: Grupa Trzymająca z Władziem
    References: <rnvdek$gif$1@gioia.aioe.org>
    <1...@4...net>
    <5fa3d2fe$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Thu, 5 Nov 2020 12:41:01 +0100
    Message-ID: <cxza9qrcdlt9$.1nwfguqz9fvm3$.dlg@40tude.net>
    Lines: 55
    NNTP-Posting-Host: 192.86.14.20
    X-Trace: 1604576459 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 552 192.86.14.20:14700
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3275
    X-Received-Body-CRC: 2398375763
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:803436
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 5 Nov 2020 12:25:02 +0100, J.F. napisał(a):

    >> Przelot na pogrzeb kolegi Krzywoustego miał status HEAD, więc
    >> kosztował suwerena jeszcze więcej.
    >
    > W jaki sposob ? Kosztowal raczej tyle samo, a biorac pod uwage przynalezna ochrone
    ...
    > moze i taniej niz samochodami ...

    Cycat z artykułu o Kuchcińskim, ale procedura ta sama:

    https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/onet-ujawn
    ia-ile-kosztowaly-loty-marszalka-marka-kuchcinskiego
    /ert748b

    "Tak się składa, że wszystkie loty Kuchcińskiego w tym okresie mają status
    HEAD, a zatem objęte są szczególnym zabezpieczeniem, przysługującym
    najważniejszym osobom w państwie. Status lotu HEAD nadaje Służba Ochrony
    Państwa.

    - Samolot ma wówczas pierwszeństwo podczas startu, lądowania i kołowania.
    Kiedy taki lot ma miejsce z Warszawy w piątek po południu, to czasem nawet
    sześć pasażerskich samolotów musi stać, by przepuścić HEAD-a - opowiada
    gen. Tomasz Drewniak, były inspektor Sił Powietrznych.

    Status HEAD to też dodatkowe koszty. Dla przykładu -- jeśli marszałek
    Kuchciński zgłasza zapotrzebowanie na lot samolotem CASA z Warszawy do
    Rzeszowa o statusie HEAD, to rozkaz trafia do dowódcy 8. Bazy Lotnictwa
    Transportowego w Krakowie, gdzie stacjonują te maszyny. Dowódca bazy po
    otrzymaniu zapotrzebowania powołuje komisję złożoną z pilotów i techników,
    którzy sprawdzają dwa samoloty -- podstawowy i zapasowy.

    Aby zostały one dopuszczone do lotów o statusie HEAD, muszą być
    stuprocentowo sprawne. Następnie, w ich kabinach montowane są fotele
    pasażerskie i z wojskowego samolotu transportowego robi się salonki do
    przewozu VIP-ów.

    Potem oba samoloty czekają jeszcze tzw. próba silnikowa oraz próbny oblot.
    Każdy lot próbny trwa około pół godziny. Na koniec, jeśli komisja nie
    wykryła awarii, maszyny są plombowane i czekają na sygnał do startu.

    Kilka godzin przed wylotem Kuchcińskiego jedna z maszyn przygotowanych do
    lotu HEAD wykonuje pusty lot z Krakowa do Warszawy (ok. 1 godz.) lub też z
    Krakowa do Rzeszowa (ok. 30 min), jeśli marszałek zaczyna podróż w tym
    mieście. Drugi samolot, z załogą gotową do startu, czeka na lotnisku w
    krakowskich Balicach jako samolot zapasowy."


    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1