eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPogrzeb na cmentarzu › Re: Pogrzeb na cmentarzu
  • Data: 2020-11-05 14:28:13
    Temat: Re: Pogrzeb na cmentarzu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Olin" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:cxza9qrcdlt9$.1nwfguqz9fvm3$.dlg@40tude
    .net...
    Dnia Thu, 5 Nov 2020 12:25:02 +0100, J.F. napisał(a):
    >>> Przelot na pogrzeb kolegi Krzywoustego miał status HEAD, więc
    >>> kosztował suwerena jeszcze więcej.
    >
    >> W jaki sposob ? Kosztowal raczej tyle samo, a biorac pod uwage
    >> przynalezna ochrone ...
    >> moze i taniej niz samochodami ...

    >Cycat z artykułu o Kuchcińskim, ale procedura ta sama:
    >https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/onet-ujaw
    nia-ile-kosztowaly-loty-marszalka-marka-kuchcinskieg
    o/ert748b
    >"Tak się składa, że wszystkie loty Kuchcińskiego w tym okresie mają
    >status
    >HEAD, a zatem objęte są szczególnym zabezpieczeniem, przysługującym
    >najważniejszym osobom w państwie. Status lotu HEAD nadaje Służba
    >Ochrony
    >Państwa.
    >- Samolot ma wówczas pierwszeństwo podczas startu, lądowania i
    >kołowania.
    >Kiedy taki lot ma miejsce z Warszawy w piątek po południu, to czasem
    >nawet
    >sześć pasażerskich samolotów musi stać, by przepuścić HEAD-a -
    >opowiada
    >gen. Tomasz Drewniak, były inspektor Sił Powietrznych.

    Tak, ale przez to lot rzadowy HEAD jest tanszy, za to cywilne loty
    drozsze :-)

    >Status HEAD to też dodatkowe koszty. Dla przykładu -- jeśli marszałek
    >Kuchciński zgłasza zapotrzebowanie na lot samolotem CASA z Warszawy
    >do
    >Rzeszowa o statusie HEAD, to rozkaz trafia do dowódcy 8. Bazy
    >Lotnictwa
    >Transportowego w Krakowie, gdzie stacjonują te maszyny. Dowódca bazy
    >po
    >otrzymaniu zapotrzebowania powołuje komisję złożoną z pilotów i
    >techników,
    >którzy sprawdzają dwa samoloty -- podstawowy i zapasowy.

    No, moze to sa i koszty, ale mechanicy maja pensje/zold, aby te
    maszyny byly sprawne.

    Staranna nadprogramowa inspekcja ? Oczywiscie kosztuje.

    >Aby zostały one dopuszczone do lotów o statusie HEAD, muszą być
    >stuprocentowo sprawne. Następnie, w ich kabinach montowane są fotele
    >pasażerskie i z wojskowego samolotu transportowego robi się salonki
    >do
    >przewozu VIP-ów.

    Akurat premier chyba polecial czyms czesciej uzywanym, wiec nie
    wymagajacym przerobek.

    >Potem oba samoloty czekają jeszcze tzw. próba silnikowa oraz próbny
    >oblot.
    >Każdy lot próbny trwa około pół godziny. Na koniec, jeśli komisja nie
    >wykryła awarii, maszyny są plombowane i czekają na sygnał do startu.

    >Kilka godzin przed wylotem Kuchcińskiego jedna z maszyn
    >przygotowanych do
    >lotu HEAD wykonuje pusty lot z Krakowa do Warszawy (ok. 1 godz.) lub
    >też z
    >Krakowa do Rzeszowa (ok. 30 min), jeśli marszałek zaczyna podróż w
    >tym
    >mieście. Drugi samolot, z załogą gotową do startu, czeka na lotnisku
    >w
    >krakowskich Balicach jako samolot zapasowy."

    Myslisz, ze wyslali drugi samolot do Wroclawia, aby czekal tak na
    wszelki wypadek ?
    Byc moze ... przepisy rzecz swieta :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1