eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPogrzeb na cmentarzu › Re: Pogrzeb na cmentarzu
  • Data: 2020-11-05 12:41:01
    Temat: Re: Pogrzeb na cmentarzu
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Thu, 5 Nov 2020 12:25:02 +0100, J.F. napisał(a):

    >> Przelot na pogrzeb kolegi Krzywoustego miał status HEAD, więc
    >> kosztował suwerena jeszcze więcej.
    >
    > W jaki sposob ? Kosztowal raczej tyle samo, a biorac pod uwage przynalezna ochrone
    ...
    > moze i taniej niz samochodami ...

    Cycat z artykułu o Kuchcińskim, ale procedura ta sama:

    https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/onet-ujawn
    ia-ile-kosztowaly-loty-marszalka-marka-kuchcinskiego
    /ert748b

    "Tak się składa, że wszystkie loty Kuchcińskiego w tym okresie mają status
    HEAD, a zatem objęte są szczególnym zabezpieczeniem, przysługującym
    najważniejszym osobom w państwie. Status lotu HEAD nadaje Służba Ochrony
    Państwa.

    - Samolot ma wówczas pierwszeństwo podczas startu, lądowania i kołowania.
    Kiedy taki lot ma miejsce z Warszawy w piątek po południu, to czasem nawet
    sześć pasażerskich samolotów musi stać, by przepuścić HEAD-a - opowiada
    gen. Tomasz Drewniak, były inspektor Sił Powietrznych.

    Status HEAD to też dodatkowe koszty. Dla przykładu -- jeśli marszałek
    Kuchciński zgłasza zapotrzebowanie na lot samolotem CASA z Warszawy do
    Rzeszowa o statusie HEAD, to rozkaz trafia do dowódcy 8. Bazy Lotnictwa
    Transportowego w Krakowie, gdzie stacjonują te maszyny. Dowódca bazy po
    otrzymaniu zapotrzebowania powołuje komisję złożoną z pilotów i techników,
    którzy sprawdzają dwa samoloty -- podstawowy i zapasowy.

    Aby zostały one dopuszczone do lotów o statusie HEAD, muszą być
    stuprocentowo sprawne. Następnie, w ich kabinach montowane są fotele
    pasażerskie i z wojskowego samolotu transportowego robi się salonki do
    przewozu VIP-ów.

    Potem oba samoloty czekają jeszcze tzw. próba silnikowa oraz próbny oblot.
    Każdy lot próbny trwa około pół godziny. Na koniec, jeśli komisja nie
    wykryła awarii, maszyny są plombowane i czekają na sygnał do startu.

    Kilka godzin przed wylotem Kuchcińskiego jedna z maszyn przygotowanych do
    lotu HEAD wykonuje pusty lot z Krakowa do Warszawy (ok. 1 godz.) lub też z
    Krakowa do Rzeszowa (ok. 30 min), jeśli marszałek zaczyna podróż w tym
    mieście. Drugi samolot, z załogą gotową do startu, czeka na lotnisku w
    krakowskich Balicach jako samolot zapasowy."


    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1