  • Data: 2008-05-13 22:13:46
    Temat: Re: PoRD - w nawiazaniu do posta Tristana
    Od: "SDD" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    news:080513.234148.psp.265@int.dyndns.org.invalid...

    > I to co napisałeś poniżej opiera się wg Dworaka (z Krakowa) na przepisach
    > obowiązujących do 31 grudnia 1997.

    To jest brzmienie obecne, cvzy stare?

    Art. 5.

    1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani
    stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem lub
    uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz znaków drogowych,
    nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób zachowania niż
    nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe.

    2. Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do
    jego kontroli mają pierwszeństwo przed sygnałami świetlnymi i znakami
    drogowymi.

    3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi
    pierwszeństwo przejazdu.

    Bo jesli obecne, to ja tu nigdzie odejscia od "pieter nie widze".

    ust 1. okresla obowiazek stosowania sie do polecen, sygnalow oraz znakow
    nawet, gdy zasady ogolne mowia co innego

    ust 2. nadaje PIERWSZENSTWO poleceniom i sygnalom kierujacego przed
    sygnalami i znakami

    ust 3. nadaje PIERWSZENSTWO sygnalom swietlnym, wobec znakow

    Wiec teraz kwestia, co to jest to PIERWSZENSTWO w mysl tego przepisu.

    Pozdrawiam

    SDD