  • Data: 2008-05-14 17:50:31
    Temat: Re: PoRD - w nawiazaniu do posta Tristana
    Od: "Ryba" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:g0d3qq$ijv$1@news.onet.pl...

> [...]
    > do jego kontroli mają pierwszeństwo przed sygnałami świetlnymi i znakami
    > drogowymi.
    >
    > 3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi
    > regulującymi pierwszeństwo przejazdu.
    >
    > Bo jesli obecne, to ja tu nigdzie odejscia od "pieter nie widze".
    >
    > ust 1. okresla obowiazek stosowania sie do polecen, sygnalow oraz znakow
    > nawet, gdy zasady ogolne mowia co innego
    >
    > ust 2. nadaje PIERWSZENSTWO poleceniom i sygnalom kierujacego przed
    > sygnalami i znakami
    >
    > ust 3. nadaje PIERWSZENSTWO sygnalom swietlnym, wobec znakow

    Sorki za czepiactwo, ale z ust. 3 NIE wynika wcale, że sygnały świetlne mają
    pierwszeństwo przed wszystkimi znakami. Z tego ust. wynika tylko i wyłącznie
    to, że sygnały świeltne maja pierwszeństwo TYLKO przed znakami
    wyznaczającymi pierwszeństwo przejazdu. Tak więc proszę nie generalizować bo
    potem mamy wystąpienia policmajstrów mówiące o "anulowaniu wszytkich znaków
    przez sygnalizację".

    > Wiec teraz kwestia, co to jest to PIERWSZENSTWO w mysl tego przepisu.
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > SDD

    Wyżej zacytowany art. 5. PoRD jest jak najbardziej obowiązujący. Co prawda w
    poprzednim wydaniu art. 5. zawierał praktycznie tą samą treść ale był
    napisany językiem zdecydowanie bardziej zrozumiałym przez normalnych ludzi.

    Zdróweczko
    Ryba co się może mylić