  • Data: 2013-10-19 09:33:51
    Temat: Re: Pani komornik pracuje niestrudzenie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 18 Oct 2013, witek wrote:

    > przedmioty oddane dzieciom do ich swobodnego użytku są ich własnością.
    > Rodzic nie może nimi rozporządzać.

    Chyba chodziło o co innego: o to, że komornik może zajmować przedmioty
    które są w posiadaniu dłużnika, a nie wg kryterium własności.
    To drugie jest skuteczne, ale "metodą odwoławczą". Znaczy właściciel
    musi się upomnieć o swoje.

    > Cos takiego jest zdaje sie w KRIO.

    Hm... zajrzałem, powinno dać się wywieść, literalnie jest "odwrotnie":
    nad rzeczami oddanymi dziecku do swobodnego użytku rodzice nie sprawują
    zarządu (101 KRiO).
    Na mój gust da się z tego wywieść wniosek jak wyżej, jako że jest
    to przepis szczegółowy do zarządzania majątkiem dziecka, znaczy,
    owe "swobodnie używane" przedmioty stanowią majątek dziecka.

    > to nie jest literalne stosowanie prawa bo z góry wiadomo, że tymi rowerkami
    > nie jeździ dłużnik tylko dzieci i są wyłączone spod władania dłużnika.
    >
    > tak samo można nazwać literalnymn stosowaniem prawa zajecie wszystkich twoich
    > rzeczy bo akurat dłuznik cię odwiedził.

    E, przesadziłeś.
    Zajęcia wszystkiego co masz przy sobie, bo akurat byłeś u dłużnika
    w mieszkaniu to już tak :)

    > uważam, że agencje rządowe i sądy powinni informować "petentów"
    > o przysługującym im prawach.

    Skądinąd tak, pytanie pod jaki rodzaj procedury podlega zajęcie
    komornicze, bo pod KPA chyba nie (w administracyjnym taki nakaz
    gdzieś AFAIR jest).

    > ja uwazam ze rzeczy im darowane są ich.

    Zgoda, ale IMO nie z tego przepisu o cukierku :)

    pzdr, Gotfryd