  • Data: 2013-10-20 17:15:27
    Temat: Re: Pani komornik pracuje niestrudzenie
    Od: p47 <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-10-20 10:51, Maciek wrote:
    > Jasne, zwłaszcza gdyby darowizna była dokonana przed zaciągnięciem długu.

    Jesli darowizna była dokonana przed zaciągnieciem długu to oczywiście i
    całkowicie słusznie ani komornikowi, ani dłużnikowi nic do tego!!
    Chyba w swej zapalczywosci nie chcesz, aby komus zabierano JUŻ (czasem
    od dawna!) JEGO majątek tylko dlatego, ze pochodzi on od ciebie i
    dlatego, że kiedyś tam PÓŹNIEJ zachciało ci się długów narobić!
    Gdyby twój pomysł znalazł zrozumienie to nie istniało by nic takiego jak
    fundament w postaci pewności stosunków prawnych!

    na marginesie: Ostatnio nasi ustawodawcy OIDW poszli w podobnym do
    twoich sugestii kierunku tworząc ustawę pozwalająca(z grubsza) zabierać
    innym majątki, jesli pozyskali je od osób, które te majatki zdobyły na
    drodze przestepstw.
    MZ to bardzo niebezpieczne narzedzie (znając naszego fiskusa i pazerośc
    władzy), jest ono w ogólności użyteczne, ale nalezy nim posługiwać się
    ostroznie i UCZCIWIE, zgodnie z deklarowanymi intencjami. Tu mam
    wątpliwosci!