  • Data: 2013-10-18 17:03:08
    Temat: Re: Pani komornik pracuje niestrudzenie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa wrote:

    > Jeśli były ich własnością: zostały zajęte "spod nich" czy w domu dłużnika?

    dzieci zapewne mieszkają w domu dłużnika

    > Jeśli nie były ich własnością: uważasz, że nie można zająć własności
    > dłużnika jeśli jest w posiadaniu kogoś innego?

    przedmioty oddane dzieciom do ich swobodnego użytku są ich własnością.
    Rodzic nie może nimi rozporządzać.
    Cos takiego jest zdaje sie w KRIO.

    > Naginanie prawa to wielowiekowa tradycja. Patrz: ortodoksyjni Żydzi i
    > ich interesujące pomysły na omijanie ich idiotycznych zakazów rytualnych ;)
    >
    > A poważniej: komornik ma być skuteczny. I ciężko nazwać naginaniem prawa
    > literalne jego stosowanie.

    to nie jest literalne stosowanie prawa bo z góry wiadomo, że tymi
    rowerkami nie jeździ dłużnik tylko dzieci i są wyłączone spod władania
    dłużnika.

    tak samo można nazwać literalnymn stosowaniem prawa zajecie wszystkich
    twoich rzeczy bo akurat dłuznik cię odwiedził.

    > No i?
    >
    > Przepisy prawa są ogólnodostępne.

    ale nie wszyscy są tacy inteligentni jak ty i nie wiedzą jakie prawa im
    przysługują.

    uważam, że agencje rządowe i sądy powinni informować "petentów" o
    przysługującym im prawach.
    Zobacz,że na wielu pismach coś takiego musi się znależć.

    > [ciach]
    >

    > Ten artykuł znam i trochę ciężko mi uznać, że darowizna roweru to jest
    > drobna bieżąca sprawa życia codziennego.
    >
    > To raczej dość duża sprawa dla dziecka i nie zdarza się na codzień ;)

    ja uwazam ze rzeczy im darowane są ich.