  • Data: 2013-10-18 15:34:48
    Temat: Re: Pani komornik pracuje niestrudzenie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa wrote:

    > Na pewno fatalnie wygląda PR-owo.
    >
    > Tak na marginesie... Komornik ma prawo (a wręcz obowiązek) zajmować
    > rzeczy będące w posiadaniu dłużnika,

    te rowerki byly w posiadniu dzieci i zostały im oddane w uzytkowaniu.

    > ale istnieje ścieżka odwoławcza
    > jeśli właścicielem jest ktoś inny.

    nie wiem czy działanie komornika powinno polegać na naginaniu prawa i
    odwoływaniu się od jego decyzji.

    > Jakby wyglądała procedura odwoławcza w przypadku np. 5-latka? Tak na
    > chłopski rozum to przedstawiciel ustawowy powinien wystąpić w imieniu
    > właściciela - czyli w tym przypadku rodzic-dłużnik.

    ale problem w tym, ze komornik nie musi go informować o jego prawach.

    > Swoją drogą jak wygląda możliwość darowania dziecku ruchomości skoro
    > przyjęcie darowizny jest czynnością cywilnoprawną, do czego formalnie
    > zdolności 5-latek nie będzie miał?

    zrobili wyjątek.
    inaczej bys cukierka w sklepie nie kupił.

    Art. 14.
    § 1. Czynność prawna dokonana przez osobę, która nie ma zdolności do
    czynności prawnych, jest nieważna.

    § 2. Jednakże gdy osoba niezdolna do czynności prawnych zawarła umowę
    należącą do umów powszechnie zawieranych w drobnych bieżących sprawach
    życia codziennego, umowa taka staje się ważna z chwilą jej wykonania,
    chyba że pociąga za sobą rażące pokrzywdzenie osoby niezdolnej do
    czynności prawnych.