    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: PORD uwaga na ronda
    Date: Thu, 12 Nov 2009 16:24:50 +0100

    (12.11.2009 15:23), szerszen wrote:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > :) dosc jasno to na poczatku zaznaczyles ;) chodzilo mi tylko o znak
    > nakazujacy poruszanie sie w prawo

    > a skad ci sie wzial lewy pas?

    No stąd że jak rondo rozwiniesz na prostą jezdnię, to lewy pas jest
    odpowiednikiem wewnętrznego pasa na rondzie. A prawy - analogicznie
    zewnętrznego.

    > czyzbys sugerowal ze wszyscy wjedzajacy na rondo, a zjadzajacy dalej niz
    > pierwszym zjazdem, wjezdzali na nie z prawego pasa? ;)

    Tak założyłem. Inaczej co by szkodził takim ludziom ktoś jadący po
    pustym rondzie po zewnętrznym pasie , choćby i w kółko? Jeżeli chcą się
    "wbić" na wewnętrzny pas, to jak będzie jeździł wewnętrznym będzie im
    nie mniej w tym przeszkadzał.

    Więc czy jeździ wewnętrznym czy zewnętrznym, wjeżdżający na wewnętrzny
    wbić się nie może, więc dlatego założyłem że problem jest z tymi którzy
    chcą na zewnętrzny pas wjechać, a im ktoś jeżdżący po zewnętrznym nie
    pozwala.

    > zreszta o ile o mnie chodzi, to tak, staram sie ulatwiac na drodze
    > ludziom zycie i tego samego poniekad oczekuja od nich,

    Tyle że ja tu nie widzę żadnego ułatwienia. Mająć w planach za chwilę
    manewr, zjechać na pas z którego manewr będzie trudniejszy - przez co
    masz większe szanse stworzyć zagrożenie lub jakoś zator (albo zmienić
    plany co do tego którym zjazdem zjeżdżasz).

    > mieszkam na
    > natolinie (wawa), gdzie jest kilka takich malych 2 pasmowych rond i
    > szlak mnie trafia, jak takie losie, wala do okola prawym pasem,
    > utrudniajac zjazd z ronda innym

    > glupota stad, ze nie potrafia pokonac ronda do kolejnego zjazdu pasem
    > wewnetrznym

    Podstawowa głupota to rondo wielopasowe :). Jestem przekonany że rondo
    jednopasowe + porządna akcja uświadamiająca konieczność używania
    kierunkowskazów zjazdowych (choćby przez mandaty za nieużywanie)
    znacznie lepiej by się spisywało niż dwupasowe.

    A to że ktoś nie potrafi, niekoniecznie musi wynikać z głupoty.

    p. m.