  • Data: 2004-05-08 08:05:37
    Temat: Re: Oprogramowanie z Niemiec
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Tristan Alder napisał:
    > Oczywiście. Z marszu, z biegu, pełna infrastruktura się pojawia po
    > strzeleniu palcem. Gościu, do dzisiaj są obszary bez zasięgu lub z

    Nie, nie było pełnej infrastruktury. Obecnie każda z sieci może przyłączyć
    po 30 milionów abonentów. W chwili startu każda z sieci mogła przyłączyć po 10
    milionów abonentów.
    I wybacz, ale gdyby zrobili jak mówiłem mieliby kilka miliardów złotych na
    inwestycje i zrobiliby je w jeden rok.

    > Jak GSMy wchodziły, to to była luksusowa usługa dla wybranych.

    GSMy *miały* być dla każdego. To Centertel był luksusem dla wybranych, ale jego
    techniczne możliwości kończyły się na 400 tys. abonentów, więc to nie jest dziwne.

    > A kwoty z ilością zer nie mieszczącą się w naszej wyobraźni pakowano w
    > infrastrukturę.

    Wybacz, ale bzdury wierutne powtarzasz. Zobacz sobie na roczne raporty GSMowych
    telekomów jest tam czarno na białym - inwestowali po około 1 mld złotych rocznie,
    zestaw to sobie z inwestycjami TP SA: 4-7 mld rocznie.

    > Pisałem o GSMach? Są pewne koncesjonowane części. Ale nie o nich
    > rozmawialiśmy.

    Jeżeli SĄ jakieś koncesjonowane części i to w takich branżach to NIE MA
    wolnego rynku.

    > To co, są?

    W USA - tak. W innych nie ma - z tego samego powodu, choć W. Brytania już się stara.

    > Taaa... To ciekawe czemu się grubo zastanawiam nad rezygnacją z telefonu
    > TPSA i ciekawe czemu płacę za TPSA grubo więcej niż za GSMa....

    Nie wiem. Koszt 3 minut w TP SA to 40 groszy mniej niż 1 minuta w jakimkolwiek
    GSMie. Abonament - w GSMie większy lub porównywalny, ale wtedy ceny połączeń
    jeszcze bardziej horrendalne.

    > Ok, mówiłeś o nakazie niskich cen... Więc poszedłem dalej.

    To nie idź dalej bo dorabiasz brodę do mojego stwierdzenia.
    Jest przepaść pomiędzy "cenami dającymi duże wpływy i zyski" , a "za darmo", które
    nie daje ŻADNYCH wpływów i zysków.

    Średni uzysk TP SA z abonenta wynosi 130 złotych, GSMów 140 zł na miesiąc.
    Ludzie gadają tyle ile ich stać - zmniejszenie cen tylko przyspożyłoby im klientów
    i... więcej rozmów.
    W USA ceny w telekomunikacji w ciągu ostatnich lat spadły o 80% natomiast wpływy
    się zwiększyły. Czy zarządy naszych firm to debile , czy też tak lubią dogadzać
    monopoliście ?

    pozdrawiam
    Arek