  • Data: 2004-05-08 10:10:19
    Temat: Re: Oprogramowanie z Niemiec
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 5 May 2004, Tristan Alder wrote:

    >+ W odpowiedzi na pismo z dnia wto 4. maja 2004 11:02 opublikowane na
    >+ pl.soc.prawo podpisane Gotfryd Smolik news:
    >+
    >+ > Po prostu: kupiłeś i *jeśli* już kupiłeś - to jest TWOJE.
    >+
    >+ No i dobrze. Ale co przeszkadza, żeby działało z danym sprzetem?

    Mi ? Nic.

    >+ Kupiłem telewizor. Ma w środku soft. Działa tylko z tym telewizorem.

    A to sprawa softu. Następnym razem się zastanowię czy kupić taki
    sam ;> (soft). Ale JAK GO KUPIĘ to ta sztuka (kość z ROMem) jest
    MOJA. Jakbyś nie wiedział - owa logika miała zastosowanie dla co
    poniektórych ROMów zabytkowych komputerów (i emulacji ich na
    czymkolwiek).

    >+ Też chcesz skarżyć producentów TV, żeby dawali uniwersalny
    >+ soft, bo przecie jest to
    >+ Twoje i możesz chcieć przenieść z Samsunga na Sony.

    Ależ nie. Ja sobie tylko nie życzę żeby mi jeden z drugim pisał
    że egzemplarza programu z Samsunga nie wolno mi skopiować
    na Sony :> To ze telwizor/CD/wieża "stanie" to MOJA sprawa.
    Nie rób balona ani ze mnie ani z siebie - dobrze wiesz
    że NIE DOMAGAM się "żeby działało", tylko ŻEBY MI NIKT NIE
    GADAŁ ŻE NIE MAM PRZENOSIĆ. Do zepsucia "w przeniesionym
    miejscu" włącznie :>
    Oczywiście nie odmawiam Sony prawa do zastrzeżenia iż jak wgram
    firmware z Samsunga to z pytaniem o gwarancję mogę się wypchać.
    Ja się NIE DOMAGAM, żeby ktoś mi OBEJMOWAŁ SUPPORTEM oprogramowanie
    które przenoszę na inny sprzęt.
    Szczególnie w obliczu faktu, że mam OEMa wgranego na sprzęt który
    supportowany NIE JEST :>

    >+ > Ale JUŻ SPRZEDANYCH wgzemplarzy... no coś mi się nie widzi. Po
    >+ > prostu one już nie są "ich" i tyle.
    >+
    >+ No a co powiesz o tańszych wersjach okresowych?

    Nic :) Czy ja coś miałem do "wersji okresowych" ?
    A może inaczej: zaproponuję ci żebyś sobie przeczytał ustawę.
    Mniemam że wnioski wyciągniesz sam. Jest stosowny zapis w "rozdziale
    specjalnym" dotyczącym licencji, zresztą zawierający jeszcze jedną
    idiotyczną regulację "(c)pl" o ile wiem - Marta Wieszczycka kiedyś
    zwracała na nią uwagę, AFAIR.

    pozdrowienia, Gotfryd