  • Data: 2004-05-06 19:44:24
    Temat: Re: Oprogramowanie z Niemiec
    Od: n...@a...net szukaj wiadomości tego autora

    Wiesław Lubas wrote:
    > Tak jest. A telewizor Philipsa jest drozszy bo ma funkcje stop-klatki
    > opracowana przez Samsunga, a Ty chciales zaimplementowac wlasna...
    > Pewna firma (HP) proponuje zestaw funkcjonalny, ktory uwaza za dobrze
    > skomponowany i go oferuje.
    > Tu jest wolny rynek. Nikt Ci pod pistoletem nie kaze kupowac od HP.
    > Kup od Digitala albo SUNa, dostaniesz jakiegos Solarisa zamiast Windows. W
    > czym problem?
    > Komuny Ci sie zachciewa, gospodarka sterowana - firma HP ma ustawowy
    > obowiazek konfigurowac zestawy wg przykazania?
> [...]

    Chwila, moment... Dyskusja odbiega bardzo w bok.
    Wracając do systemów operacyjnych - tu *nie ma* wolnego rynku. Chociażby
    nasz rząd kazał wszystkim przedsiębiorcom zakupić system firmy z USA,
    ba, i już niedługo każdy będzie musiał kupić upgrade, bo nowa wersja
    Płatnika,
    nie pójdzie na poprzednio zakupionym windowsie.

    MS to jeden z nielicznych już, prawdziwych monopolistów, który kary
    za monopol i koszty procesów ma z góry zaplanowane w budżecie,
    a słabsi konkurenci w tym czasie zdążą odeść do Krainy Wiecznych
    Przedsiębiorstw...

    I tu walka o OEM z ludzką twarzą, który gdy nie jest już potrzebny mogę
    odsprzedać
    a sobie zostawić komputer lub komponent ma bardzo duży sens. Koszt win98
    i XP Home jest praktycznie
    taki sam. Więc jeśli licencję na stary sprzedam to będe miał kasę na
    kolejną wersję.

    Pozdrawiam.

    --
    NP

    Nobody expects the Debian Inquisition!
    Our two weapons are fear and surprise... and ruthless efficiency!