  • Data: 2003-11-08 16:04:45
    Temat: Re: Okupant ważniejszy od górnika
    Od: "szerszen" <w...@S...TEN.NAPIS.space.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Flashi" <f...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:boir3v$g4r$1@korweta.task.gda.pl...

    > No to sobie durniu policz : gornictwo z podatkow i wszelkich oplat
    > odprowadzaja do budzetu ponad 12 MLD zlotych !! i to grubo ponad te 12mld
    bo
    > w tej kwocie nie sa ujete podatki odprowadzane przez samych gornikow z
    > wyplat ...

    no to ktos tu czegos nie rozumie
    jak moze gornictwo odprowadzac jakiekowliek podatki, wez ty mi i wytlumacz,
    skoro jest nierentowne?
    to ostatnie slowo oznacza ze nie przynosi zyskow, a skoro nie ma zyskow to
    najprawdopodobniej ma straty, a skoro tak to od czego te podatki odprowadza?

    cale spoleczenstwo w postaci budzetu panstwa doklada do tej galezi przemyslu
    zeby gornicy, (ktorzy za komuny byli uprzywilejowana kasta, z wypasionymi
    sklepami w ktorych za smieszne zlotowki mieli to co reszta polski za grube
    dolary w pewexach z mieszkaniami i talonami na samochody) mogil bobrowac
    dziury w ziemi, bardziej oplaca sie sprowadzac wegiel zza granicy niz
    kupowac go od naszych kretow, co oznacza ze utrzymywanie gornikow i ich
    kopaln jest totalnie nie oplacalne dla reszty kraju
    gornicy dostawali dziesiatki tysiecy zlotych odpraw jesli sie zwalniali z
    roboty, zeby mogli sie przekwalifikowac albo zalozyc wlasny interes, a oni
    ta kase w wiekszosci przepuszczali lub stawiali sobie chaty z basenami (jak
    jeden znajomy moich starych) po czym wracali spowrotem pod ziemie
    zatrudniajac sie ponownie

    zreszta wystarczy spojzec na anglie, tam zelazna malgoska zrobila to szyko i
    sprawnie, i nie ma juz nierentownych kolani, i problemow z gornikami na
    ulicach

    tylko o tak zupelnie ntg