  • Data: 2003-11-09 09:26:43
    Temat: Re: Okupant ważniejszy od górnika
    Od: "Flashi" <f...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bojph4$rqj$1@nemesis.news.tpi.pl...
    Na poczatek sorka za uniesienie sie ...
    Akurat o gornictwie wiem zapewne wiecej niz jakis tam urzednik zajmujacy sie
    gornictwem w wawie ... chociazby przez to ze mieszkam na Slasku i praca na
    kopalni obca mi nie jest.

    > Flashi - pomijam, że piszesz wierutne bzdury na sam temat, bo to, że
    > górnictwo cos przynosi jest jakimś tragicznym urojeniem, w szczególności,
    że
    > zyskujemy na tym. Z czego więc bierze się Twoim wielce mądrym zdaniem
    > problem z górnictwem? Nikt nie musi na tej grupie wiedzieć, jak mizerne
    > pojęcie masz o ekonomii i jak bardzo wsłuchałeś się w ekspertów w rodzaju
    > Leppera.

    dobra to moze ja inaczej :)
    jesli pl wydobywa okolo 100mln t wegla ... no ale dobra mamy wydobywac tylko
    70 ...
    kopalnia wegiel sprzedaje na zewnatrz za okolo 200 zl ... z tej sprzedazy
    jesli sie nie myle sciagane jest 22% Vatu ...
    czyli z kazdej tony wegla kopalnie oddaja 44zl dla panstwa ...
    wychodzi cos kolo 1.5-2mld zl... (powiedzmy ze z tego placone jest okolo
    75-90% (jedne kopalnie placa inne zabijane sa innymi kosztami)
    Do tego doliczcie wszelkie oplaty srodowiskowe...
    Dlaczego to kopalnia nie moze zajac sie przerobka pod powierzchnia za co nie
    musiala byc odporowadzana oplata srodowiskoa ? okolo 1mld zl
    Doliczcie do tego takze oplaty za uzytkowanie gruntu gminnego, ktory
    kopalnie musza placic bo nie beda mogly fedrowac. okolo 2mld w skali roku
    Nastepnym kosztem ktory no coz by tu nie mowic jest wina samych kopalni :)
    to koszty remontow budynkow po szkodach gorniczych ... okolo 1mld zl chociaz
    to teraz ciezko sie sciaga...
    Oplaty jakie sa ciagniete z gornictwa to takze: oplata za przewoz wegla PKP
    okolo 2.5-3 mld zlotych w skali roku. Dlaczego to kopalnie maja
    dofinansowywac PKP jednymi z najwyzszych kosztow transportu ? Dlaczego
    taniej jest samochodem nad morze niz pociagiem ?
    Dodajcie jeszcze Vat ktory odprowadzaja wszystkie firemki zwiazane z
    gornictwem, oraz Vat i podatki ktory odprowadzaja posrednicy w sprzedarzy
    wegla. co przy zwiekszeniu ceny o jeszcze 200-300 zl daje nastepne 2 mld...
    Wychodzi okolo 11mld ... bez podatkow sciaganych z gornikow ...
    Nawet przyjmujac ze sciagalnosc z samych kopalni vatu jest na poziomie
    75-90% to i tak 10mld gornictwo placi panstwu i pokrewnym.
    I tak zeby nie zaponniec na koniec ...
    Gornictwo kupuje wszystko w sposob gorniczy czyli jesli srubka ktora w
    sklepie kosztuje kilka groszy to dla kopalni cena jest ustalona na 5 zl i
    nie jest to cena wyssana z palca ...
    Kopalnia Szczyglowice kupowala ostatnio sprzet komputerowy. Nie moga
    oczywiscie sama oglosic przetargu tylko musiala zrobic to przez KW.
    Jak myslicie ile kosztuje drukarka laserowa ? Albo komputer klasy Athlon
    XP1800+ albo P4 2GHz ?
    Drukarka cz-b laserowa w zamowieniu dla kopalni kosztuje 12000zl
    A komputerki okolo 10000zl ...
    Dlaczego ????

    > Co do urzędasów, to weź jeszcze pod rozwagę choćby to, że oni ( w tym ja
    > przez jakiś czas ) zarabiają nieco ponad tysiąc złotych. A górnicy średnio
    > 4500. Różnica? To znaczy że za jednego górnika mamy min. 3 urzędasów. Ale
    > też szczegół. Biurokracja jest powszechnie uważana za zło, ale niestety
    jest
    > to zło konieczne. w odróżnieniu od górnictwa, które zaprzepaszcza szanse
    > kraju na rozwój, grzebiąć w swoich sztolniach naszą przyszłość.

    Tak zawsze sie zastanawiam skad te 4500 sredniej ?
    Absolwent na kopalni po studiach wyzszych ma szanse na 2000zl a po 3-4
    miesiacach 200zl wiecej...
    Znam zarobki kilku gornikow dolowych (okolo 2000-2500 miesiecznie)
    Kilku osob dozoru (tutaj roznie w kopalni od 1500-3000 zl miesiecznie osoby
    w prywatnych spolkach gorniczych do 5000zl)
    Oczywiscie zwiazkowcy maja okolo 7000-8000zl za wlasciwie niewiele.
    Do tego dyrekcja kopalni ktora ma od 8000-15000zl ale to bardzo niewielu
    Oczywiscie teraz najwazniejsze zawyzenie ... Narzucone przez rzad zarobki
    ludzi z KW gdzie nawet sekretarka zarabia wiecej od gornika ... dziwne co ?
    narzucone przez rzad.
    Zamknijcie gornictwo ... probujcie ... jednak nie zauwazacie jednego malego
    problemu ....
    Dopuki jest polskie gornictwo to cena wegla importowanego jest taka sama lub
    niewiele wieksza od naszego wegla ...Jednak w momencie brakow wegla
    polskiego cena skoczy na 100% ...

    > Absolutnie nie do przyjęcia są jednak Twoje wulgaryzmy i czyste chamstwo.
    > Nie jest ważne, czy to jest Arnold "Buzdygan" czy ktoś inny, jakieś zasady
    > kultury obowiązują. Nie wiem, czy pochodzisz z jakiegoś patologicznego
    > środowiska, gdzie taki sposób wypowiedzi jest akceptowany, ale taki poziom
    > to weź sobie stąd pod budkę z piwem, choć i tam może to być za dużo.

    sorki za to ... jednak socjotechnika stosowana przez rzad gdzie mowi sie
    tylko o tym ze trzeba bylo dokapitalizowac gornictwo zawrotna kwota 4mld zl
    przez ostatnie kilka lat ...jest zwyczajnie zabojcza i mieszkanca slaska
    zwyczajnie doprowadza do furii

    > Nawet w najsłuszniejszej sprawie wypowiadając się w ten sposób tylko sobie
    > wystawiasz jak najgorsze świadectwo, a nie osobie, które się starasz
    > obrazić. Dawno już nie widziałem czegoś tak skandalicznego na tej grupie,
    > raczej należącą do tych spokojniejszych i kulturalniejszych.

    Wiem przepraszam :( Bede sie staral po pierwzze juz nie pisac odpowiedzi do
    Arka vel Asteca SA...

    > Wzywam Cię do opamiętania. No i do poważnego zastanowienia się nad swoimi
    > poglądami ekonomiczno-politycznymi, które wzięte sa zaiste z księżyca.

    Przemysl to co napisalem ... I wtedy poszukaj kwot pelnych wplywow z
    gornictwa oraz pokrewnym jemu galezi przemyslu ...

    pozdrawia lekko zawstydzony uniesieniem Flashi