  • Data: 2007-11-29 14:11:57
    Temat: Re: Odpowiedzialność za śmierć instalatora
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:fimd6p$atb$1@atlantis.news.tpi.pl Kowal
    <l...@p...fm.fm> pisze:

    > Mam taką sytuację. Mieszkam w domu mieszkalnym 2 rodzinnym, parter
    > został mi zapisany w spadku. Chciałem podłączyć internet drogą radiową.
    > Przyszedł przedstawiciel firmy X i zaczął swoją pracę. Potrzebny był
    > przewiert przez ścianę w której były kable 220V. Instalacja elektryczna
    > jest u mnie nieprawidłowo wykonana. Kable zamiast w poziomie i pionie
    > biegną ukosem z puszek np. do wyłączników światła, gniazdek itp. Nie
    > wiedziałem o takiej sytuacji. Instalator przewiercił się przez ścianę
    > gdzie kabli nie powinno być i został porażony prądem. Mimo tego że
> [...]
    Na początku drzewka odpowiedzialności widziałbym wykonawcę budynku.
    A potem dochodzenie kto konkretnie ponosi winę za złamanie norm (kierownik
    budowy, osoba odpowiedzialna za instalację elektryczną, pracownik
    bezpośrednio ja wykonujący, dozór techniczny itd.).
    No i zapewne pojawiłyby się dociekania czemu instalator nie sprawdził biegu
    przewodów przyczyniając się być może w ten sposób do wypadku.
    Natomiast nie widzę na jakiej podstawie odpowiedzialność mogłaby obejmować
    ciebie, skoro nie wiedziałeś o wadliwie wykonanej instalacji.

    --
    Jotte