  • Data: 2007-11-29 15:24:49
    Temat: Re: Odpowiedzialność za śmierć instalatora
    Od: Artur <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 29 Nov 2007 15:11:57 +0100, Jotte napisał(a):

    > Na początku drzewka odpowiedzialności widziałbym wykonawcę budynku.
    > A potem dochodzenie kto konkretnie ponosi winę za złamanie norm

    Potrafisz wskazać te złamane "normy"?

    >(kierownik budowy, osoba odpowiedzialna za instalację elektryczną, pracownik
    > bezpośrednio ja wykonujący, dozór techniczny itd.).

    Widać nie masz styczności z gałęzią przemysłu o której tutaj jest mowa.

    > No i zapewne pojawiłyby się dociekania czemu instalator nie sprawdził biegu
    > przewodów przyczyniając się być może w ten sposób do wypadku.

    Bo nie ma takiego wymogu - to tylko jego "dupochron" mógłby być.

    > Natomiast nie widzę na jakiej podstawie odpowiedzialność mogłaby obejmować
    > ciebie, skoro nie wiedziałeś o wadliwie wykonanej instalacji.

    A co w niej jest wadliwego?
    To że przewód (nie kabel!!) nie jest "do wagi" ułożony pod tynkiem?
    Skoro nie rozróżniasz kabla od przewodu - nie widać sensu polemizowania z
    tobą - zresztą ty zawsze wszystko wiesz i ostatni post musi być napisany
    przez ciebie.