  • Data: 2006-10-26 10:22:28
    Temat: Re: Odpowiedzialność rodziców - a sprawa w szkole w Gdańsku.
    Od: " BrunoJ" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chłopie, zostaw politykę i wróć do wątku!
    > W gimnazjach dzieje się źle i tylko najbardziej drastyczne przypadki
    > trafiają do mediów, a reszta to dramaty większe i mniejsze uczniów i ich
    > rodziców. Szkoła w obecnym kształcie nie ma narzędzi do walki z chuliganami.
    to jest wlasnie polityka. zamiast ganiac agentow powinni
    zajac sie waznymi sprawami. Pietnowanie sprawcow tragedii nie rozwiazuje
    problemu. Traktowanie tematu jako tania sensacje i puszczanie jej
    na pierwszy miejscu w wiekszosci wiadomosci robi wieksza szkode
    niz pozytek. Jak sie codziennie pokazuje ze tutaj ktos kogos zadzgal
    a tam zgwalcil to potem trudno sie dziwic na "brak reakcji innych uczniow".
    Przeciez oni to widza codziennie w wiadomosciach, czyli 'norma'.

    Problemem jest wlasnie brak skutecznych narzedzi zeby usadzic
    taka mlodziez. Gdzies wczesniej, bo 14latek to juz swoj rozumek ma
    i skoro mu takie pomysly przychodza to znaczy ze zgubil sie gdzies wczesniej.
    Sprawcami powinien sie zajac prokurator i sad. A media i opinia publiczna
    powinna sie zajac problemem szkolnictwa jako takiego.

    > Mam dwoje dzieci - jedno już chwała Bogu po gimnazjum, drugie jeszcze
    > niestety w gimnazjum, siostrzenicę, która jest nauczycielką w gimnazjum i
    > paru znajomych pedagogów - z wiedzy jaką mam z tych wszystkich źródeł
    > wyłania się obraz straszny! I dlatego jestem za izolowaniem takich elementów
    > od reszty uczniów!
    Podpisuje sie obiema rekami.
    Problem zaczyna polegac na tym ze trzeba by wydzielic polowe gimnazjow,
    i pewnie odpowiednio szkoly innych szczebli. I znalesc nauczycieli chetnych
    do pracy z ta mlodzieza. Sie nam ameryka zaczyna robic :/

    pozdrawiam
    Bruno