  • Data: 2006-10-26 16:13:54
    Temat: Re: Odpowiedzialność rodziców - a sprawa w szkole w Gdańsku.
    Od: "Grzegorz Głowaty" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Markus" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ehqacq$c2l$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A niby na jakiej podstawie chcesz ich pociągnąć do odpowiedzialności? To
    > były 14 latki, może się bały zareagować(ja na ich miejscu bym się bał)?.

    Podstawa jest bardzo prosta:
    Art. 162. KK

    § 1. Kto człowiekowi znajdującemu się w położeniu grożącym bezpośrednim
    niebezpieczeństwem utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu nie
    udziela pomocy, mogąc jej udzielić bez narażenia siebie lub innej osoby na
    niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu, podlega
    karze pozbawienia wolności do lat 3.

    greg