    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odpowiedzialność producenta programu antywirusowego
    Date: Mon, 5 Oct 2009 03:04:20 +0200
    <2...@b...poznan.pl> <h9tkd0$f26$1@news.task.gda.pl>
    <3...@b...poznan.pl> <h9v3g4$l46$1@news.task.gda.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <ha1kui$ig8$1@news.task.gda.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <ha271d$l8i$1@news.dialog.net.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <ha2nm2$gn$1@news.dialog.net.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <ha2re8$3mp$1@news.dialog.net.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <ha39mc$ce0$1@news.dialog.net.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <ha50nj$bm5$1@news.dialog.net.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <ha7p6n$u4n$1@news.dialog.net.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <haafad$fl3$1@news.dialog.net.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <haantv$lak$1@news.dialog.net.pl>
    <0...@b...poznan.pl> <haaugh$pif$1@news.dialog.net.pl>
    <0...@b...poznan.pl>

    W wiadomości news:04102009.1CB33CB5@budzik61.poznan.pl Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:

    > Prosze cie...
    Żadych próśb! ;))

    > Oczywiscie, ze moze, ale jak oceniasz prawdopodobienstwo?
    Tak samo jak niegdyś na wprowadzenie w pewnym momencie przez producentów
    samochodów iluśtam-letniej gwarancji na perforacje blachy. Tak samo jak na
    wprowadzenie gwarancji na podzespoły mechaniczne do określonego czasu lub
    przebiegu. Naprawdę nie słyszałeś o takich mechanizmach?

    > A na czym polegaja podstawowe róznice?
    W kwestii prawnej sam łatwo sprawdzisz, zaś w kwestii praktycznej - na
    rodzaju klienta.
    A tu mamy kilka cech.
    Przede wszystkim inaczej obwarowana jest oferta dla klienta indywidualnego
    (konsumenta - bardzo zmiennego ale masowego), a inaczej dla klienta
    biznesowego (mniej licznego, ale potencjalnie stabilniejszego).
    Druga sprawa to specyfika obszaru docelowego. Ilu klientów kupi Oracla, a
    ilu Accessa? Ilu klientów będzie zainteresowanych zakupem Sibeliusa, a ilu
    Worda?
    Kto kupi sobie do domu Windows 2008 Server, a kto Vistę Ultimate (tu akurat
    wiem ;))?
    Jak w reklamie - ważna jest przede wszystkim prawidłowo określona grupa
    docelowa oraz dostosowanie cech i ceny produktu do jej potrzeb i możliwości.
    Część tych elementów mozna stymulować (np. wmówić potencjalnemu klientowi
    metodami "promopcyjnymi", że dany produkt jest fantastyczny, nie obejdzie
    się bez niego i on rozwiąże jego problemy). Głupich nie sieją, sami się
    rodzą i jest ich zdecydowana większość.

    --
    Jotte