eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdpowiedzialność producenta programu antywirusowegoRe: Odpowiedzialność producenta programu antywirusowego
  • Data: 2009-10-06 08:38:39
    Temat: Re: Odpowiedzialność producenta programu antywirusowego
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Osobnik posiadający mail t...@w...spam.wypad.polska napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    >>> Tak samo jak niegdyś na wprowadzenie w pewnym momencie przez
    >>> producentów samochodów iluśtam-letniej gwarancji na perforacje
    >>> blachy. Tak samo jak na wprowadzenie gwarancji na podzespoły
    >>> mechaniczne do określonego czasu lub przebiegu. Naprawdę nie
    >>> słyszałeś o takich mechanizmach?
    >> Jotte, nie tłumacz jak dziecku tylko oszacuj - ja twoim zdaniem
    >> oceniasz szanse, ze w ciagu najblizszych dwóch lat ktorys z
    >> producentów dysków wypusci serie na ktora da gwarancje pt:
    >> gwarantujemy ze dysk nie ulegnie awarii.
    >> Ja szanse oceniam na 2%.
    > Ja w ogóle nie tego oceniam - nie uważam sie za proroka czy tam
    > jasnowidza. 2 lata w tej dziedzinie to kupa czasu
    >
    no to sorry, ale z skoro z jednej strony piszesz ze lada dzien, a z drugiej
    ze nie potrafisz tego oszacowac - jaka jest wartosc takiego argumentu...
    Nie oszukujmy sie - zaden producent dysków czegos takiego nie wprowadzi -
    zbyt duza jest obecnie dysproporcja (i pewnie bedzie sie raczej zwiekszac)
    miedzy wartoscia dysku a wartoscia danych.

    >> Porownanie do aut jest o tyle nietrafione, ze w razie wystapienia
    >> korozji nadwozia, w najgorszym przypadku wartosc rekompensaty =
    >> wartosc sprzedanego towaru.
    >> W przypadku dysków ta zaleznosc wygladałaby o wiele mniej przyjemnie.
    > Nie, jest odwrotnie. Korozja jako usterka może być powodem wystąpienia
    > zwiększonych skutków kolizji, a nawet jej główna przyczyną. Efektem
    > zaś może być kalectwo lub śmierć ludzi.
    > Są to kolosalne koszta. Producenci wykrywszy w już sprzedanych
    > pojazdach usterki mogące w podobny sposób skutkować dokonują szeroko
    > zakrojonych i kosztownych akcji naprawczych (finansowanych ze środków
    > własnych). Porównanie jest trafne.
    >
    Ile znasz przypadków, gdzie producent został pociagniety do
    odpowiedzialnosci i wyplacił odszkodowanie za to, ze wystapiła korozja i
    przez to skutki wypadku były wieksze niz gdyby tej korozji nie było.
    Mam wrazenie ze zaczynasz fantazjowac.

    >> W praktyce:
    >> kupuje dwa dyski, jeden na os fiz, drugi na DG - jakie w praktyce
    >> roznice w uprawnieniach w przypadku reklamacji?
    > Jeśli korzystasz z gwarancji to w niej znajdziesz swoje uprawnienia.
    > Jeśli uważasz, że gwarancja cię nie zadowala i nie chcesz się do niej
    > odwoływać to:
    > - w przypadku nr 1 ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży
    > konsumenckiej oraz o zmianie KC
    > - w przypadku nr 2 z KC art. 556-576.
    >
    ok, sadziłem ze zamiast pisac to co powyzej, w takiej samej objetosci
    tekstu napiszesz odpowiedz.
    Znaleźć oczywiscie sobie to umiem - w wolnej chwili poczytam, zwłaszcza w
    kotekscie Dg, bo ten temat zawsze interesował mnie troche mniej.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Pieniądze są jak szósty zmysł, bez którego nie sposób wykorzystać
    w pełni pozostałych pięciu." - William Somerset Maughan

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1