  • Data: 2009-10-05 22:05:49
    Temat: Re: Odpowiedzialność producenta programu antywirusowego
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:05102009.5A453DE7@budzik61.poznan.pl Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:

    > Jotte, nie tłumacz jak dziecku tylko oszacuj - ja twoim zdaniem oceniasz
    > szanse, ze w ciagu najblizszych dwóch lat ktorys z producentów dysków
    > wypusci serie na ktora da gwarancje pt: gwarantujemy ze dysk nie ulegnie
    > awarii.
    > Ja szanse oceniam na 2%.
    Ja w ogóle nie tego oceniam - nie uważam sie za proroka czy tam jasnowidza.
    2 lata w tej dziedzinie to kupa czasu

    > Porownanie do aut jest o tyle nietrafione, ze w razie wystapienia korozji
    > nadwozia, w najgorszym przypadku wartosc rekompensaty = wartosc
    > sprzedanego towaru.
    > W przypadku dysków ta zaleznosc wygladałaby o wiele mniej przyjemnie.
    Nie, jest odwrotnie. Korozja jako usterka może być powodem wystąpienia
    zwiększonych skutków kolizji, a nawet jej główna przyczyną. Efektem zaś może
    być kalectwo lub śmierć ludzi.
    Są to kolosalne koszta. Producenci wykrywszy w już sprzedanych pojazdach
    usterki mogące w podobny sposób skutkować dokonują szeroko zakrojonych i
    kosztownych akcji naprawczych (finansowanych ze środków własnych).
    Porównanie jest trafne.

    > W praktyce:
    > kupuje dwa dyski, jeden na os fiz, drugi na DG - jakie w praktyce
    > roznice w uprawnieniach w przypadku reklamacji?
    Jeśli korzystasz z gwarancji to w niej znajdziesz swoje uprawnienia.
    Jeśli uważasz, że gwarancja cię nie zadowala i nie chcesz się do niej
    odwoływać to:
    - w przypadku nr 1 ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    oraz o zmianie KC
    - w przypadku nr 2 z KC art. 556-576.

    --
    Jotte