eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdmowa przyjecie starego sprzetu AGD › Re: Odmowa przyjecie starego sprzetu AGD
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfe
    ed00.sul.t-online.de!t-online.de!newsfeed.freenet.de!newsfeed01.chello.at!newsf
    eed02.chello.at!news.chello.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Tiger" <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <op.te0mgaysa2iefb@sempron> <ed0lmq$2ujf$1@news2.ipartners.pl>
    <14n2t16i5c27$.t6hxcyxr6ck6$.dlg@40tude.net> <op.te1bdpf4a2iefb@sempron>
    <1otx0nvezs7wz$.18xl4m7vsxeqm.dlg@40tude.net>
    <a0b3d$44f4b4eb$3eb34db5$1304@news.chello.pl>
    <1...@4...net>
    <72231$44f57072$3eb34db5$7228@news.chello.pl>
    <ed3t94$srm$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <daba5$44f5aba7$3eb34db5$25249@news.chello.pl>
    <ed4eun$1ab$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Subject: Re: Odmowa przyjecie starego sprzetu AGD
    Date: Thu, 31 Aug 2006 02:11:23 +0200
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2869
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2869
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    Message-ID: <48ff2$44f62930$3eb34db5$28265@news.chello.pl>
    X-Complaints-To: a...@c...pl
    Organization: chello.pl
    Lines: 53
    NNTP-Posting-Host: 62.179.77.181 (62.179.77.181)
    NNTP-Posting-Date: Thu, 31 Aug 2006 02:11:28 +0200
    X-Trace: 48ff244f629309b16e81028265
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:410163
    [ ukryj nagłówki ]

    > W ustawach są zapisane różne bzdury, nawet w Konstytucji.

    Co nie zmienia faktu, ze trzeba ich przestrzegac.

    > Żadna ustawa nie zmieni zasad arytmetyki i rachunku ekonomicznego Nic nie
    > jest za darmo, wszystko kosztuje i za wszystko ostatecznie płaci klient.

    Tylko za to, za co powinien. Bo nie powinien za lekkomyslnosc w uzywaniu
    szkodliwych technologii przez producentow. Klient sie na tym nie zna i nie
    powinien za to placic.

    > Przecież firma nie ma innych żródeł pieniędzy niż kieszeń klientów.

    Jak stac ja na badania, reklamy i kampanie promocyjne, to niech ja bedzie
    stac na 0,1% wydatkow na te 3 cele, ktorymi bedzie utylizacja.

    > Poza tym o jakiej ukrytej opłacie mówisz? Sprzedawca oferuje cenę, jeśli
    > klientowi odpowiada to kupuje jeśli nie to nie. Po prostu rynek.
    > A sposób kalkulacji ceny to wewnętrzna sprawa producenta, handlowca itp.

    Dopoki nie robi w konia ludzi, ze powinni placic za krotkowzrocznosc
    technologiczna producentow - przyznam Ci racje. Ale tutaj przyznac jej nie
    moge.

    >> Oszczednosci mozna szukac gdzie indziej, niekoniecznie w
    >> konflikcie z prawem.
    >
    > Gadasz jak leper. Jakie znów oszczędności?

    Nie porownuj mnie do nicieni, bardzo Cie prosze. Sam wypowiadasz sie, jak
    kapitalista pelna geba, ktorego wielka szczeka jest nastawiona tylko na
    jedno: zrec, nie patrzac na wszystko. (Ktos kiedys rzucil ladne okreslenie
    kapitalisty-teoretyka: "glupi wujek, ktory bardzo chce sie nachapac, tylko
    nie bardzo wie jak". Mozna tak rozmawiac? Mozna. Tylko po co? Rozmawiajmy
    rzeczowo.

    > Działalność firmy wiąże się z ponoszeniem kosztów, które muszą być pokryte
    > przychodami ze sprzedaży (o ile firma ma być rentowna). Koszty wzrosły z
    > powodu wprowadzenia obowiązku zbiórki szmelcu. Żeby zachować poziom zysku
    > trzeba podnieść ceny. Proste.

    Zeby zachowac poziom zysku wystarczyloby wprowadzic delikatna kosmetyke w
    zarzadzaniu. Poza tym koszty utylizacji starych pralek bylby naprawde
    znikomy, gdyby u producentow byla wola wspomagania powstawania centrow
    utylizacji. A ze sami nie chca wozic pralek, tylko "zamiataja je pod dywan",
    to mamy taki efekt, ze wygodnie im mowic o "koniecznosci zwiekszenia cen".
    Chapacze i tyle.

    Pozdrawiam,

    Tiger


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1