  • Data: 2009-07-01 20:37:51
    Temat: Re: Odmowa podania nazwy producenta
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "to" <t...@a...xyz> napisał

    > To nie jest to samo, bo Emka poszła do tego sklepu z intencją wyłącznie
    > pooglądania towaru, a kupienia go u producenta.

    A skąd Ty masz pojęcie z jaką intencją poszła Emka i co to zresztą w ogóle
    ma do rzeczy?
    Zadała po prostu konkretne pytanie.
    Ale nawet - czy jeśli miałaby inne intencje, to sprzedawca w takiej
    sytuacji już musiałby jej podać nazwę producenta?
    I jak to się wtedy powinno odbywać?
    - Przepraszam pana, kto jest producentem tych kafli?
    - Ale pyta pani, bo chce je zamówić u producenta czy pyta po to, żeby mieć
    pewność, czy producent jest godny zaufania? Bo jeśli to pierwsze, to nie
    podam pani nazwy, ale jeśli to drugie, to producentem jest Opoczno.

    > Twoim zdaniem takie zachowanie jest uczciwe? Moim zdaniem nie.

    Jest normalne.
    Tak samo normalne jak to, że pytam w kilku sklepach o cenę towaru i kupuję
    go tam, gdzie jest najtaniej.

    > Jeśli nazwa producenta będzie mi w moim przekonaniu do czegoś potrzebna,
    > np. żeby ustalić jakość produktu, a sprzedawca mi jej nie poda, to
    > oczywiście u niego nie kupię.

    To teraz sobie wyobraź, ze wszyscy sprzedawcy posługują się Twoim tokiem
    rozumowania i odmawiają podania nazwy producenta :> Ciekawe gdzie wówczas
    kupiłbyś towar.

    > Ale jedno z drugim nie ma żadnego związku.

    Ma. Sprzedawcy nie powinny obchodzić intencje klienta.
    A jeśli ma z tym problem, to najlepiej niech zmieni profesję.