  • Data: 2010-12-02 14:46:32
    Temat: Re: Obowiązkowe OC - problem
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "witek" <w...@g...pl> napisał

    > ale po co dyskutujesz, na zasadzie, bo tak mi sie wydaje

    Nie do końca mi się wydaje. W rozmowie z agentem otrzymałem takie
    informacje. Dodatkowo jeszcze dowiedziałem się, że w momencie, gdy nabywca
    złoży odpowiednie oświadczenie w tym poprzednim TU (tutaj TU-C), że
    sprzedający nie przekazał mu żadnej informacji o poprzednim ubezpieczeniu
    ani tym bardziej tej dodatkowej polisy, to TU "ściga" sprzedającego, jako
    poprzedniego właściela*. Tym bardziej, że termin, w którym tenże poprzedni
    właściciel powinien był złożyć odpowiednie wypowiedzenie
    upłynął_zanim_dokonano sprzedaży auta. Innymi słowy nie można kogoś (tu
    nabywcy) pociągać do odpowiedzialności za skutki, które dokonały się bez
    udziału i wiedzy tego kogoś i zanim ten ktoś mógł mieć na nie jakikolwiek
    wpływ.

    * ten oczywiście może się odwołać i powiedzieć, że nic nie wie, a nabywca
    kłamie, dlatego przy zawieraniu umowy kupna-sprzedaży warto sporządzić
    protokół przekazanych dokumentów i informacji w dwóch egzemplarzach

    > wez poczytaj ustawe, pogooglaj troche, bo to nie pierwszy taki przypadek,
    > do wowczas zobaczysz, ze logika i prawo troche sie rozjezdzaja

    Czy kupując od kogoś samochód zawsze na wszelki wypadek
    obdzwaniasz_wszystkie_towarzystwa ubezpieczeniowe, żeby się upewnić, że dany
    pojazd nie ma przypadkiem innej umowy polisy, której bez Twojej wiedzy
    stałeś się stroną? Jaką masz pewność, że dodzwoniłeś się do wszystkich
    możliwych?
    Pytam całkowicie poważnie, bo nie bardzo rozumiem, w jaki sposób można
    wypowiedzieć umowę, o której nie ma się bladego pojęcia.