  • Data: 2002-08-16 10:34:45
    Temat: Re: Obowiązek utrzymywania dziecka
    Od: "Tomek Stawarz" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A jaką znajomość sprawy trzeba mieć, żeby potrafić ocenić, że chęć
    > "dorosłego" życia na cudzy koszt, to marna dorosłość?
    Instnieje przynajmniej kilka kryteriów dorosłości np:
    - psychiczna
    - społeczna
    - fizyczna
    O którą Pani chodzi ??

    > Prawdę mówiąc, nie za bardzo wierzę w to, żeby decyzja dziewczyny była
    > "ucieczką" od złych rodziców. Bardziej wietrzę tu chęć pokazania rodzicom
    > swojej "niezależności".

    Smutno mi, że nie dostrzega Pani prawdziwego problemu a jedynie symptomy.

    > Sama (jeszcze nie tak dawno) miałam 19 lat i stawiałabym na chęć pokazania
    > rodzicom, że nie mogą nic swojej córce kazać plus zachłyśniecie się nowo
    > uzyskaną "dojrzałością". Nastolatkom imponują związki z dojrzałymi
    > mężczyznami.

    Prosze mi, tak w skrócie, wyjaśnić w jakim celu rodzice mają cokolwiek dziecku
    KAZAĆ ?? Nie mogą Go rosądnymi argumentami przekonać do swoich racji (zakładam,
    że mają racje).
    Co do imponowania to jest to ewidentne szukanie oparcia którego nie było w domu
    rodzinnym (ojciec 'zastępczy').

    Z pozdrowieniami, Tomek