  • Data: 2002-08-16 13:47:32
    Temat: Sandro, podpowiedz, proszę! Było: Obowiązek utrzymywania dziecka
    Od: "Monika Gibes" <i...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Tomek Stawarz <t...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ajison$6h$...@n...tpi.pl...
    > A z podstawowym nie można ?? :)
    > Jeśli studiujesz to nadal możesz korzysztać z finansowej pomocy od
    rodziców
    > (nawet bez ich woli).

    Oczywiście, można. Można się z właśnymi rodzicami, rodzeństwem sądzić,
    stawiać sprawę na ostrzu noża, szantażować itd. Tyle tylko, że zawsze można
    w którymś momencie dojść do wniosku, że nie było warto...

    > Poprostu dałaś się wykiwać przez własnych rodziców, przykre ale taka
    > jest prawda. Na pocieszenie: Nie Ty jedna ...

    Nie, nie studiuję. Jestem 8 lat po maturze, od niemal 8 lat zarabiam na
    swoje utrzymanie (wyprowadziłam się, bo chciałam mieszkać ze swoim facetem -
    praca zarobkowa była dla mnie warunkiem do podjęcia tego kroku),
    mam 3-letniego syna, którego utrzymanie w 100% sama finansuję. I IMHO tak
    właśnie wygląda dorosłość społeczna. Nie czuję się wykiwana. Nikt nigdy mi
    nie obiecywał, że będę wiecznie na czyimś garnuszku...

    > Bogusław nie ma racji. Kolejność jest taka jak ja napisałem ...
    > Kto nie wierzy nich idzie do profesjonalnego prawnika.

    Jesteś pewien? W KRO (dział pt. Obowiązek alimentacyjny) znalazłam tylko o
    obowiązku alimentacyjnym względem małżonka po ustaniu małżeństwa.
    Art. 130. Obowiązek jednego małżonka do dostarczenia środków utrzymania
    drugiemu małżonkowi po rozwiązaniu lub unieważnieniu małżeństwa wyprzedza
    obowiązek alimentacyjny krewnych tego małżonka.

    Może Sandra powie, jak to wygląda w przypadku trwających małżeństw?

    pozdrawiam

    Monika