  • Data: 2002-08-16 13:57:31
    Temat: Re: Obowiązek utrzymywania dziecka
    Od: "Monika Gibes" <i...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Tomek Stawarz <t...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ajitr4$hpc$...@n...tpi.pl...

    > Po co tyle niechęci to naszej Bohaterki ?
    > Zazdrość o (może) szczęśliwą miłość ?

    Oczywiście ;-)))

    A może raczej niechęć do trutni, którym się nie chce zakasać samemu rękawy i
    prezentują postawę roszczeniową? A może niechęć do niekonsekwencji? A może
    po prostu naturalna niechęć do osób różnych ode mnie?...

    > PS Masz może własne dzieci ?

    Tak jak napisałam - mam, syna. I jestem w stanie wyobrazić sobie, jak będzie
    się zachowywał, jeśli nabędzie przekonania, że pewne rzeczy mu się
    bezwarunkowo należą. I wiem też , np. jak skończy się jeśli on będzie trwał
    w swoim przekonaniu, a ja z przyczyn obiektywnych (np. śmierć) nie byłabym w
    stanie sprostać temu przekonaniu. Dlatego wolę wychować go w przekonaniu, że
    podejmowanie pewnych decyzji wiąże się z pewnymi konsekwencjami - że
    decydowanie się na życie dorosłe (w sensie społecznym) oznacza, że dorosłym
    trzeba być w każdym aspekcie, że to nie zabawa w dom, na koszt innych.

    pozdrawiam

    Monika