  • Data: 2008-03-12 19:57:34
    Temat: Re: Obowiązek sprzedaży komputera z systemem operacyjnym
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:fr81lc$aj6$1@atlantis.news.neostrada.pl Tapatik
    <t...@b...adresu> pisze:

    > W taki, ze nie ma możliwości zakupu konkretnego modelu komputera bez
    > systemu operacyjnego firmy MS. Są takie zestawy w sklepach.
    To nie jest żadne zmuszanie do zakupu.

    > Z tej racji, że Windowsy są systemami płatnymi, to w cenie komputera jest
    > zawarta cena Windowsa.
    Zapewniam cię, że w cenę spodni wliczony jest koszt wyprodukowania metki,
    którą wyrzucasz, w cenę serka wiejskiego cena kubeczka, a w cenę pizzy cena
    wydrokowania ulotki i wynagrodzenie roznosiciela, który ci ją wiesza na
    klamce.
    Jednak w przypadku kompów sprzedawanych wyłącznie z SO MS jest to trochę
    bardziej skomplikowane.

    > No dobrze, ale to dotyczy systemów komercyjnych. Jeśli wybiorę bezpłatną
    > dystrybucję Linuksa (np. Kubuntu) ściągniętą z Internetu to nie naruszam
    > licencji.
    To dotyczy bardzo różnych licencji.
    Przeczytaj dobrze np. licencję (GPL). Ją też możesz naruszyć.

    > Natomiast naruszam licencję, jeśli mam ściągniętego z Internetu Windowsa.
    > :-)
    Jeśli masz (tylko masz - nie używasz) to nie naruszasz licencji tylko prawo
    karne - ukradłeś program.
    Jak używasz, to naruszasz jedno i drugie.

    --
    Jotte