eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoObowiązek sprzedaży komputera z systemem operacyjnym › Re: Obowiązek sprzedaży komputera z systemem operacyjnym
  • Data: 2008-03-12 20:33:50
    Temat: Re: Obowiązek sprzedaży komputera z systemem operacyjnym
    Od: Jurek W <j...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Jotte pisze:

    > Chyba coś ci umkło ;), u takiego który z PRLu wyrósł to kupisz kompa z
    > systemem i kartonem bigosu Pudliszki i paczką pampersów. ;)))

    Fakt, pół wieku przekroczyłem, więc PRL pamiętam. Producenci oferują te
    same komputery zarówno z systemem, jak i bez. Sklepikarz zawsze stara
    sie sprzedawać tak, aby zwiększać obrót. Żeruje przy tym na niewiedzy
    sporej części kupujących.

    > Serio: to nie jest związane z PRL w żaden sposób.
    > Producent dostarcza na rynek jakoś tam wyposażony sprzęt (m.in. w SO), a
    > sprzedawca go
    > tylko sprzedaje, nie do niego te pretensje.

    Patrz mój poprzedni akapit. On sprzedaje to co kupił od producenta.

    > Nachalna promocja gniota pt. Vista jako elementu noteeboka w istocie
    > jest irytująca; sądzę że MS być może pozawierał w tej kwestii jakieś
    > porozumienia z producentami.

    Z pewnością jest tu cichy układ. Większość notebooków bez systemu mają w
    komplecie płytki ze sterownikami pod Viśtę, pod XP należy sobie pobrać
    samemu. Większość producentów szanujących nabywcę udostępnia je na
    swoich publicznych stronach internetowych.

    > Niemniej istnieją marki oferujące szeroką gamę modeli bez SO (np.
    > całkiem dobre Aristo).

    Nie tylko, ale nie chcę tu robić reklamy nikomu. Kupiłem niedawno co
    innego w miarę niedrogiego Córce na dwurdzeniowym Athlonie i oboje
    jesteśmy z tego zadowoleni.

    > Podsumowaując - marketing i to głupi, ale nie musisz kupować HP.
    >
    Może Ty czy ja nie damy się zwariować nachalnemu marketingowi, ale wiesz
    doskonale, że jesteśmy w mniejszości. Najlepszy klient, to klient, który
    daje sobie wszystko wcisnąć i wmówić. W końcu reklama nie jest kierowana
    do klienta mający własne wyrobione zdanie i znającego temat
    merytorycznie. Taki jest na to nieczuły.

    Jurek W

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1