  • Data: 2008-03-12 19:43:14
    Temat: Re: Obowiązek sprzedaży komputera z systemem operacyjnym
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:fr73me$mc6$1@news.wp.pl Abu <a...@w...pl> pisze:

    > To nie odpowiadaj. :)
    Przecież to dyskusja.

    > No, jest laptop X (w sensie sprzęt) i jest sprzedawany wraz z OS. Nigdy
    > osobno, więc laptopa X nie mogę kupić. Producent laptopa X nie chce
    > sprzedać go *bez* systemu.
    To co innego. Wybrałeś sobie akurat taki zestaw.
    Wybierz inny, bez systemu skoro go nie chcesz.

    > Chce się dowiedzieć jakie są możliwości prawne i praktyka w tym zakresie.
    > I podyskutować też chcę, a co? :)
    Ja rozumiem, ale to przecież jest proste. Ktoś oferuje towar o jakichśtam
    cechach. Tobie one nie odpowiadają - wybierasz inny. Przegnę trochę, ale jak
    jednonogiemu się dżinsy spodobają to też ma szukać w prawie jak tu zażądać
    od sprzedawcy obcięcia jednej nogawki, bo mu niepotrzebna, i obniżenia za
    nią ceny?

    > Faktycznie. To interesuje mnie tylko taki przypadek w którym trzeba (jest
    > możliwość) zaakceptowania lub nie licencji.
    Licencja ma znaczenie tylko wtedy, gdy zechcesz produktu używać.

    > Czyli w tej sytuajci generalnie mogę sobie z tym zrobić co chcę. czyli np.
    > sprzedać?
    Owszem, tylko powiedz kupującemu, że on tego zgodnie z prawem używać nie
    będzie mógł.

    > Jeżeli jest preinstlowany to już w ogóle pod pozorem zwykłej umowy k-s
    > "zmusił" do akceptacji postanowień licencji.
    Myślę, że raczej wprowadził go w błąd, jeśli go o tym nie poinformował.
    Jest na to prosta rada: format c:

    > Ze stron MS dowiedziałem się, że wersje OEM:
    > * klient nie ma prawa przeniesienia oprogramowania na inny komputer;
    > więc albo się zaakceptuje i używa albo do kosza. I z tego co piszesz ma do
    > tego prawo,
    > niestety. :(
    Oni warunki różnych licencji zmieniają częściej, niż niektórzy majtki. ;)

    --
    Jotte