  • Data: 2008-03-12 20:13:01
    Temat: Re: Obowiązek sprzedaży komputera z systemem operacyjnym
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:1d2n4ihus4ht8$.dlg@usenet.mail.op.pl TomaSz.
    <u...@o...pl> pisze:

    > Zgadzam się, ale kupno komputera bez oprogramowania naprawdę nie jest
    > egzotycznym pomysłem
    To oczywista oczywistość.

    > No właśnie - odpowiedź padła już kilka razy, a dalej padają argumenty, że
    > komputery powinny być sprzedawane razem z OS'em i że klienci tak chcą i że
    > to reguluje rynek.
    To akurat bzdety. Ale przecież to dobrze, że jest oferta i dla tych, którzy
    chcą z systemem - włączyć, używać i nie wnikać, oraz dla tych, którzy chcą
    golasa bo system już mają albo chcą sami wybrać.
    W tym kontekście uważałbym raczej, że za praktykę nieuczciwą, czy raczej
    nieetyczną można by uznać sprzedawanie kompa z SO taniej niż bez niego, brak
    możliwości wyboru So czy nawet jego wersji.
    Swego czasu podobnie było z XP - oferowano kastrata HE ale szybko
    wprowadzono (nie wszyscy) możliwość dopłaty do Pro.

    > A rynek tymczasem mówi co innego - skoro nie ma obowiązku kupowania
    > komputera z Os'em, to oznacza, że musi być rzesza klientów, którzy chcą
    > taki właśnie produkt - sprzęt bez oprogramowania i że ciągle komuś opłaca
    > się sprzedaż hardware'u.
    No, ja myślę, że spora część tej rzeszy to bywalcy giełd komputerowych,
    gdzie można nabyć system po bardzo okazyjnych cenach, tudzież osoby mające
    znajomych już go posiadających... ;)))

    --
    Jotte