  • Data: 2007-03-01 14:24:35
    Temat: Re: Obowiązek meldunkowy niezgodny z przepisami UE?
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Patrze, patrze a tu B0L0 porozsypywal nastepujace haczki:
    > bo konwencja mowi o tym, ze kazdy czlowiek ma prawo przebywac (mieszkac)
    > i podrozowac gdzie chce i kiedy chce (...) (kurcze nie moge sobie
    > przypomniec, cos w tytule bylo o przemieszczaniu i przebywaniu chyba)
    Tak? Czyli mam kaprys, to jutro, bez dokumentow jade sobie do londynu.
    Jak beda wolali paszportu/dowodu to ich podam do sadu o lamanie moich
    swobod obywatelskich? A wizy do usa?
    > obowiazek meldunkowy te swobody łamie. szczegulnie sprzeczny z konwencja
    > jest obowiazek posiadania oraz wymaganie posiadania dokumentu z rubryka
    > "zameldowanie". dziwie sie ze nikt jeszcze nie wpadl na pomysl
    > odwiedzenia w tej sprawie odpowiednich instytucji EU.
    Tak jest napisane w tejze konwencji? Jesli tak, to nalezaloby zaskarzyc
    polske do UE, tak jak to bylo w przypadku akcyzy na samochody. Wg mnie,
    nawet jesli prawo polskie stoi w sprzecznosci z prawem unijnym czy tez
    jakimis konwencjami, to i tak obowiazujace dla nas (jako obywateli
    Polski) jest prawo polskie. Co najwyzej mozemy zaskarzyc Polske do
    miedzynarodowych trybunalow.
    A na marginesie, bardzo bym sie cieszyl, jesliby zniesiono obowiazek
    meldunkowy. Raz ze to jest kretynski przepis, utrudniajacy zycie a dwa
    nic tak nie szkodzi prawo jak durne i martwe przepisy - a tenze przepis
    jest i durny i martwy (malo kto sie nim przejmuje)
    --
    badzio