    Date: Sun, 28 Apr 2013 09:35:43 +0200
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    <kkte1h$cn4$1@node2.news.atman.pl> <kktm5i$s59$3@news.task.gda.pl>
    <kl5dir$1se$2@node2.news.atman.pl> <kl5es2$ahu$1@news.task.gda.pl>
    <kl5g9c$1se$3@node2.news.atman.pl> <kl5ktf$t2f$1@news.task.gda.pl>
    <kl5njh$oj$1@node1.news.atman.pl> <kl5pat$afi$1@news.task.gda.pl>
    <kl5po3$qv5$2@node2.news.atman.pl> <kl5qmv$ead$2@news.task.gda.pl>
    <kl7qkv$o6j$2@node1.news.atman.pl> <kl7uid$i63$1@node2.news.atman.pl>
    <51779237$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl843o$ncj$3@node2.news.atman.pl>
    <51779d1a$0$1215$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl87tk$ric$1@node2.news.atman.pl>
    <5177a713$0$1213$65785112@news.neostrada.pl>
    <kl89ib$t3s$1@node2.news.atman.pl>
    <5177afe5$0$1258$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304242319550.632@quad>
    <5178f794$0$1260$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304252256490.3740@quad>
    <517bbd26$0$26708$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1304272121010.3448@quad>

    > Miałem na myśli pomiar profilaktyczny - nie jak już ma raka,
    > a raz na jakiś czas.

    Pisałeś o pomiarach skutków, a nie testach na palenie. A jak już są
    skutki, to już pozamiatane.

    Ale OK, niech będzie, że robimy testy na palenie, narkotyki etc. Tylko
    jak? Obowiązkowe testy, jak dla sportowców, dla całego narodu? Jak
    często? W jaki sposób? Jak unikniesz fałszerstw, które przydarzają się
    sportowcom, a co dopiero całemu narodowi.

    > Ale idealnej liniowości nie oczekujemy.

    Ale mierzalność skutków jest statystyczna a nie osobnicza. Nie da się
    powiedzieć czy rak jest wynikiem palenia czy nie. Da się zbadać jakąś
    grupę i orzec, że wśród palaczy zapadalność na raka jest znacząco większa.

    > To co wyżej.
    > Sprawdzamy "mierzalne" składowe o których wiadomo, że szkodzą zdrowiu
    > i już. Przyznaję, że np. z badaniem wpływu pijaństwa na
    > poziom marskości wątroby może być kłopot, nie wiem czy
    > to wykonalne,

    No właśnie.

    >ale w razie jakbyś podważał zaimplementuję
    > Twoje "pomarzyć można" ;)

    No ale ograniczeniem twoich marzeń są możliwości techniczne/medyczne.
    Moje marzenie miało ograniczenie ,,naród na razie tego nie chce''.
    Akurat twoje rozważania mają też takie ograniczenie.

    > "więcej niż jednym i więcej niż dwu nieegzotycznych", idzie
    > wyłącznie o wykluczenie tezy iż wymyśliłem sobie dwa kraje
    > o których nikt nie wie i które być może mają jakiś dziwny
    > system prawny.

    No akurat w tym zestawieniu to może co najwyżej UK się prezentuje
    znośnie i jakoś porównywalnie do Polski.

    > No i zepsułeś zabawę.
    > Miałem zamiar zawnioskować o zapodanie wypadkowości, liczonej
    > zarówno "na 100 000" jak i poziomem śmiertelności w wybranych
    > krajach.
    > Zdaje się że w 0,8 jest .gb (oraz Irlandia)

    I Zimbabwe i Meksyk...

    >zaś w "0"
    > dajmy na to Rosja i Białoruś.

    I czechy i słowacja

    Tak się można licytować. Czechy i Słowacja są nam raczej w miarę
    bliskie. Ba! Czechy są w zasadzie ateistyczne, dopuszczają marihuanę,
    same wzorce dla obozu Andrzeja, po którego stronie jak wnioskuję się
    opowiadasz. A jednak ograniczają alkohol na drodze do bezwzględnego 0,
    co jak dla mnie jest przesadą znaczną, bo cośtam może podskoczyć po
    syropku albo czymś z alkoholem, o czym nie miałem nawet świadomości. I
    faktycznie te 0,2 Polskie jest wg mnie bardzo sensowne.

    > No a ja mam prosty jak drut kolczasty postulat: usunąć słowa
    > "wydaje się". Tyle i TYLKO tyle.

    Taka forma stylistyczna. Ale proszę bardzo: Jestem pewien, że nawalony
    do 0,7 kierowca nie jest dobrym pomysłem na drodze.

    > Mnie nie interesuje TEORIA, zechcesz to przyjąć do wiadomości?

    Ale jaka teoria? To jest opis badań zachowania się osób z danymi promilami.

    > Mnie interesują PRAKTYCZNE DANE - na 100 sprawców w danym przedziale
    > ilu poszkodowali i ilu zabili.

    A nie ma takich statystyk?

    > Patrz wyżej.
    > Ja się nie pytam czy jeżdżą GORZEJ.
    > Pytam ilu ludzi ZABIJAJĄ i ile POWODUJĄ wypadków, w ilu są OFIARAMI
    > oraz w ilu są POSZKODOWANYMI.

    No jasne. Nie utrzymali się na drodze i potrącili manekiny-pieszych
    stojących przy drodze, rozjechali manekina-pieszego na przejściu, ale to
    były manekiny więc olać. Co mieli tam żywych ludzi poustawiać? I dopiero
    ich nekrologi by cię przekonały?

    > Przypominam, że "co najmniej prawie wszyscy" o których mowa WIEDZĄ
    > że wypili dwa piwa. Znaczy to że MOGĄ przeciwdziałać temu o czym
    > wiedzą.

    No i widać z filmu jak ,,przeciwdziałają''. Niestety alkohol jeszcze
    wzmacnia brawurę. A do tego wywiady przed testem pokazują że po prostu
    się lekceważy problem.

    > Tak dla porównania - uczciwie odpowiesz, że NIGDY nie jechałeś
    > np. pojazdem w którym coś "z lekka niedomagało", od przepalonej
    > żarówki (leje i wymieni się dopiero jak dojadę do garażu) do
    > "prawie sprawnego" hamulca ręcznego?

    Zależy której. Bo owszem, żarówkę podświetlającą tablicę rejestracyjną
    miałem raz zepsutą przez dłuższy czas. Ale to pierdółka nie mająca
    żadnego wpływu na bezpieczeństwo. Kiedyś wykryłem, że mam przepalone
    przeciwmgłowe przednie i naprawiłem dopiero za jakiś czas, ale to
    nieobowiązkowe światła i w dodatku przez 20 lat może z 3 razy je używałem.

    Natomiast przednie światło mijania raz miałem przepalone i akurat
    policja mnie zatrzymała zanim to zauważyłem i szybko przy nich
    naprawiałem. I jestem wielkim przeciwnikiem tych ,,jednookich'' debili,
    co uważają, że można tak zasuwać.

    Hamulec awaryjny również uważam za coś bardzo ważnego i gdy tylko mam
    podejrzenia, że coś z nim nie tak, to męczę mechanika.

    > A to zależy:
    > - ilu jest takich w pobliży granicy (chyba nie chcesz powiedzieć, że
    > 'pijanych' z 0,5 do 0,8 promila jest tyle samo co zabójców tłukących
    > po 500 ludzi?)

    Ale co za różnica ilu? JEDEN morderca wystarcza, żeby go skazać, nawet
    jak tylko 1 na całą Polskę.

    > - czy jest istotna różnica w karze.

    No więc mówię, że nie musi być. I że bagatelizowanie kary, ,,bo on tylko
    1 osobę zabił a nie 500'' jest bez sensu. Morderca to morderca. Już 1
    zamordowany jest przez społeczeństwo uznawany za wartego maksymalnego
    wymiaru kary.

    > Właśnie uległeś propagandzie.
    > Sugerujesz, że dlatego że 0,5 promila stanowi "próg zabójstwa",

    Nie, potencjalnego mordercy.

    > w Wielkiej Brytani jest tak niebezpiecznie na drogach (przecież
    > pijacy zabójcy legalnie jeżdżą)?

    Nie mam pojęcia, poza Polskę wyjeżdżałem ostatnio w ~1986 do RFN
    (pomijam chwilowe przejścia na Czechy/Słowację na szlaku górskim).

    A nie ma takich liczb?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek