    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Date: Thu, 18 Apr 2013 13:37:37 +0200
    <kkk43a$hms$1@mx1.internetia.pl> <kkk4pi$dki$1@node2.news.atman.pl>
    <kkk5sp$nj0$1@mx1.internetia.pl> <kkk5pq$buv$1@news.task.gda.pl>
    <kklh1n$mnq$1@node2.news.atman.pl> <kklqpr$td$1@node2.news.atman.pl>
    <kklsr6$p0s$1@news.task.gda.pl>
    <516e9441$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkm62l$h83$1@news.task.gda.pl>
    <516ea62b$0$1231$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkma3o$gjs$1@node2.news.atman.pl> <kkmeif$kvc$1@node2.news.atman.pl>
    <516ec9b7$0$1251$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkmhn8$fpt$2@news.task.gda.pl>
    <516ed0b8$0$1259$65785112@news.neostrada.pl>
    <kkmtrm$4s9$1@node2.news.atman.pl> <kkn30k$9si$5@node2.news.atman.pl>
    <kkn4om$bp1$1@node2.news.atman.pl> <kkn574$cas$2@node2.news.atman.pl>
    <kkn5rk$ck7$2@node2.news.atman.pl> <kkn6u0$1qp$1@node1.news.atman.pl>
    <kko44q$81r$1@node2.news.atman.pl> <kkof56$8de$3@node1.news.atman.pl>
    <kkogdq$kaq$1@news.task.gda.pl> <kkogvp$kns$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 18.04.2013 12:13, hiki o! pisze:

    > No i? Jest za to oplacana. Nie musi dostawac nic wiecej.

    No i nie dostaje. Głos we wspólnocie jest niezwiązany z pełnioną w niej
    funkcją. Głos Ciecia w blokowisku z mojego przykładu nie wynika z
    cieciowatości ale z tego, że on tam ma jedno z mieszkań.

    > Nie robi tego za darmo, nie robi tego dlatego, iz jest czlonkiem
    > (obywatelem) tylko jest oplacany.

    owszem, bo wspólnota podjęła decyzję, że opłacą jego, a nie gościa, co
    mieszka w bloku obok. Jak wspólnota Polaków uzna, że na stanowiska
    nauczycieli zatrudnią dojeżdżających Niemców, Ukraińców, Cokolwiek, to
    wtedy owszem, nauczyciele głosu nie będą mieli. Ale nie dlatego, że to
    nauczyciele, ale że nie są członkami wspólnoty.

    Głos we wspólnocie państwowej nie zależy do zawodu ale od przynależności
    do tej wspólnoty.

    > Ten z A nie bedzie mial glosu w B.
    > Ten z B nie bedzie mial glosu w A.

    Ano. Ale ponieważ cieć z A cieciuje w A, to w A ma głos, nie z racji
    cieciowania, a z racji bycia w A.

    > A ja postuluje, zeby zalezal od czlonkowstwa oraz podatkow jakie placi,

    No ale nie tak to działa. Postulujesz, żeby wspólnotę 9+cieć zmniejszyć
    do 9, dlatego, że cieć pracuje na rzecz wspólnoty, a nie w Biedronce.
    OK. Taki model też mógłby być, ale nie występuje on w demokracji i
    będzie ci ciężko go wprowadzić.

    > Jako czlonek ma prawo glosu.
    > Jako zatrudniony czlowiek nie.

    No i o to właśnie mi chodziło.

    > Czasem dokladnie tak to dziala - sila glosu zarabiajacego w sprawie
    > wydatkow jest znaczaca lub decydujaca. Jak sie nie podoba - to powiem
    > tak jak ty: kierunek Zimbabwe lub inna afryka.

    No, ale w Polsce tak nie działa. Więc na razie musisz przekonać
    wspólnotę, żeby zmieniła zasady z demokracji na system klasowy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek