  • Data: 2013-04-23 15:37:09
    Temat: Re: OT (naród itd)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 23 Apr 2013, Maruda wrote:

    > Coś-mi-gdzieś dzwoni, a teraz nie chce mi się szukać.

    Jak wyżej (mi też).

    > NFZ za ub. rok wykazał kilka mld oszczędności (ciekawe jak, jakim cudem i na
    > czym to polegało),

    Z tego co mi się kojarzy, np. z centralizacją pogotowia.
    Zbierając kilka punktów dyżurnych w jeden można mniej samochodów
    trzymać "w zapasie". A że teoria "ktoś będzie w terenie to
    podjedzie szybciej[1]" niekoniecznie się sprawdzi[2], no co cóż,
    pacjent będzie miał pech.
    Rzut oka w gugla:
    http://gliwice.gosc.pl/doc/1478598.NIE-dla-likwidacj
    i-pogotowia
    http://klobuck.naszemiasto.pl/tag/likwidacja-pogotow
    ia-klobuck.html
    http://czestochowa.naszemiasto.pl/tag/pogotowie-lubl
    iniec-likwidacja.html
    http://www.gazetakrakowska.pl/tag/likwidacja-pogotow
    ia-malopolska.html?cookie=1
    http://www.zyciesiedleckie.pl/minsk/4807-likwidacja-
    pogotowia-ratunkowego
    http://halogorlice.pl/index.php/miasto/47-gorlice/25
    81-zwizkowcy-przeciw-likwidacji-dyspozytorni-pogotow
    ia-

    [1] Jakby co, to w mojej zawodnej pamięci mam, że chyba jeszcze za czasów
    Kas Chorych konkretnie w Zabrzu były terenowe (poza stacją pogotowia)
    punkty dużuru karetek - chyba dwa, ale pamiętam tylko lokalizację
    jednej, północnej (miasto jest "wydłużone" na osi północ-południe
    i taki właśnie układ ma sens - mniej więcej w 1/4 od końców tej
    osi, nie w skrajnych dzielnicach).

    Niewątpliwie:
    - czas dojazdu BYŁ krótszy
    - da się na likwidacji "zaoszczędzić".

    Widocznie dodatkowe kilkanaście minut jazdy karetki zostało
    zakwalifikowane jako "nie problem".

    [2] Oczywiście "mniejszy zapas" wychodzi na wierzch w razie jakiejś
    katastrofy, w stylu zawalenia się hali wystawowej pod śniegiem
    albo czołówki pociągów.

    > w związku z czym pracownikom wypłacono sowite premie.

    Ba.
    Ale ograniczyłbym się do tych którzy "znaleźli oszczędności".

    > A, że przy okazji zemrze kolejne parę tysięcy ludzi

    Jakoś tak.

    pzdr, Gotfryd