  • Data: 2004-03-25 16:12:20
    Temat: Re: [OT] Re: PKP i "opłata dodatkowa" czyt. mandat - rozklad jazdy
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ciekawe z czego? Wyrwą mi siłą dokumenty?

    (1,2,3,4,5....)
    Jak nie dasz chłopcze dobrowolnie to policja je wyrwie. Wiesz ile kosztuje
    opóźnienie pociągu w związku z interwencją?

    > ROTFL :) Ciekawe na jakiej podstawie i co za cymbał okazał Ci
    dokumenty
    > mając bilet :)

    Jakis cymbał Twojego pokroju własnie nie chciał ich okazac :-)
    Kosztowało go to 200 zł więcej, bo musiała je z niego wyciągać policja.

    > Podaj mi podstawę prawną, która mówi, że za "opory" przy okazywaniu biletu
    > możesz mi wlepić "opłatę dodatkową za jazdę bez ważnego biletu". To jest
    > opłata, za to, że jadę bez biletu, a nie za to, że oblicze "pana kanara"
    > zostało urażone tym, że ma się wątpliwości co do autentyczności jego
    > identyfikatora.

    Prawo przewozowe mówi wyraznie, ze posiadany bilet masz OBOWIĄZEK okazywać
    na KAZDE żadanie kontrolera. I gówno mnie obchodzi oswiadczenie ustne
    pasazera iz posiada bilet - jesli nie chce go okazac to znaczy ze go nie ma.

    > Nie chce mi się wertować ustawy, ale czy nie jest w niej napisane, że
    > pojeździe powinien być w widocznym miejscu ukazany wzór identyfikatora?

    Nie jest, aczkolwiek zgadzam się ze powinno takie cos byc (niestety nie
    kazdy przewoznik podziela to zdanie).

    > Poza tym co jeśli pan na zdjęciu wydaje mi
    > się niepodobny do pana, który mi taki identyfikator pokazuje...

    Co znaczy "wydaje się niepodobny". Albo to jego zdjęcie albo nie...Z
    resztą - pasazer tez ma prawo zazyczyc sobie interwencji policji, tyle ze
    jesli policja po przyjezdzie stwierdzi (a stwierdzi na pewno) ze jednak
    jestem osoba upowazniona do kontroli, to zdrowo za ten dojazd beknie...

    > Nie wiem czy wiesz, ale identyfikatory kierowników pociągów i
    > konduktorów do niedawna nie miały daty ważności,

    Wiem, natomiast jak juz było mowione kontrolerzy posiadali identyfikator i
    upowaznienie, ktore te elementy zawieralo i musialo byc okazywane na kazde
    zadanie pasazera. Obecnie te dwa dokumenty polaczono w jeden, ktory zawiera
    wszystkie 6 elementów wymaganych prawem.

    Z reszta jak bylem kontrolerem w MZK Tychy to tez byly dwa dokumenty -
    identyfikator, ktory nalezalo nosic w trakcie kontroli przypiety w widocznym
    miejscu (zawieral w sumie tylko zdjecie i nr) oraz legitymacja, ktora
    nalezalo okazywac na kazde zadanie, zawierajaca wszystko co potrzeba.

    > Już nie będę komentował tego co
    > często mają pracownicy PKP, a co się pięknie nazywa "identyfikator
    > zastępczy" i nawet zdjęcia nie ma.

    No ale przeciez jest na nim jasno napisane ze jest wazny wylacznie z
    legitymacja pracownicza - zazadaj takowej, a w niej juz bedzie zdjecie.

    pdr
    Olo