  • Data: 2004-03-25 12:14:16
    Temat: Re: PKP i "opłata dodatkowa" czyt. mandat
    Od: "MrRoger" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr 'Gerard' Machej" <g...@a...eu.org> napisał w
    wiadomości news:c3uc59$92i$1@inews.gazeta.pl...

    > Tak, tak... Zapłacił też za zbudowanie tego odcinka torów (wytyczenie
    > trasy, kształtowanie terenu, podkłady, tory, sieć trakcyjna),
    > za budynki i skład, prawda? Nie? A dlaczego? Zauważ też, że wydzierżawił
    > konkretny odcinek, który uznał za dochodowy. PKP ma zapewnić połączenia
    > również na liniach niedochodowych. Twój prywatny przedsiębiorca
    przyszedł
    > na gotowe i "zgarnia śmietankę". A gdzie wcześniejsze inwestycje?
    > Zapewniam Cię, że dzierżawa nie pokryje tego wszystkiego.
    Ale kiedy było to budowanie? Proszę mi nie mówić, że po x latach PKP
    spłaca jeszcze budowe torów kolejowych. Te tory budowali komancze lub
    niemcy a nie PKP, które wtedy jeszcze nawet nie istniało.
    Nie chcę się sprzeczać- poprostu stwierdzam fakty, że jeśli "prytaciarz"
    wezmie coś w swoje ręce to może nie będzie luksusu, może upadnie- prawo
    wolnego rynku, ale napewno wloży więcej wysilku i serca w ratowanie
    działalności niż kierownik czy dyrektor siedzący w biurze przy ul. XX i
    klepiący po *** sekretarkę. Dla przykladu w Japonii (juz od dawna) czy USA
    (zaczyna) być problemem pracoholizm i nie tylko w prywatnych firmach, ale
    i tych Państwowych.
    To tylko i wyłącznie kwestia moralego podejścia do sprawy i chęci
    zrobienia czegoś dla innych, a nie tylko dla siebie.

    PS: Moj poprzedni post był OT, napisałem go ponieważ jakoś mnie naszło
    (pewnie ta późna pora), i nie chce ciągnąć dyskusji, tymbardziej, że każdy
    rozumie o co mi chodzi.

    --
    MrRoger