    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nowy regulamin serwisu PKP
    Date: Mon, 19 Jun 2023 13:45:00 +0200

    On Sun, 18 Jun 2023 23:29:30 GMT, Marcin Debowski wrote:
> [...]

    Moze i rozsądne, ale trudne - teraz wiele płatnych parkingów,
    nawet jesli to "strefa płatnego parkowania".

    Jeszcze mozna zaparkować na trawniku - przynajmniej wiadomo, co grozi
    :-)

    Tez coraz trudniejsze.

> [...]
    >
    > 1. Jeśli z góry zakładasz nieczciwość firmy to żaden regulamin i jego
    > czytanie przed nia nie uchroni. Krótka forma regulaminu również.
    >
    > 2. UE jest obsesysjnie prokonsumencka i nic grubego się w regulaminie
    > nie utrzyma.
    >
    > 3. Ani Ty nie będziesz w stanie w prosty sposób udowodnić, że regulamin,
    > na który się zgodziłeś to ten ewentualnie sporny, ani firma, że to Ty
    > jestes osobą, która się na ten regulamin zgodziła.
    >
    > Dlatego o wiele sensowniejsze podejscie MZ jest takie:
    >
    > 1. Czyta się jedynie naprawdę istotne umowy (np. indywidualne, lub dotyczące

    Przeczytasz pobieznie, to nie wychwycisz wszystkiego.
    A jak firma nieuczciwa celowo, to przeciez zakamufluje ...

    > 2. Profiluje się firmę i ofertę. Uczciwe firmy bazują na reputacji.

    Cos w tym jest, a potem sie okazuje, ze własciciel sie zmienił,
    albo tylko prezes :-)

    > 3. Kupuje się wyłącznie z dodatkowymi zabezpieczeniami umozliwiąjącymi
    > odzyskanie środków niezaleznie od firmy (np. płacąc paypal, kartą
    > kredytową).

    Trzeba dodatkowe regulaminy czytac ... ale moze warto :-)

    > W przypadku pkp, gdzie firma jest de facto państwowym monopolistą i
    > postsocjalistycznym molochem, profilowanie ma ograniczony sens. Albo się
    > to to akcepuje z dobrodziejstwem inwentarza albo w ogóle nie tyka nawet
    > 3 metrowym kijem.

    A jest jeszcze PKP?
    No chyba jest, ale zawiera PLK, Intercity, Cargo,
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Grupa_PKP

    A koleje regionalne osobno, jakies EIP wyskakuje też w rozkładach.

    P.S. czemu rozklad-pkp.pl na trasę z Wrocławia Głównego do Warszawy
    Centralnej proponuje mi IC 6520 "Słowacki" do Warszawy Zachodniej,
    a dalej Koleje Mazowieckie KM 19881 do Warszawy Śródmiescie?
    Słowacki jedzie przez WC.

    J.